Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Euro Effie naar onder andere Absolut Vodka

De Omniconbureaus BBDO Europe en TBWA Paris hebben dit jaar het best gescoord bij de uitreiking van de Euro Effies in Brussel. BBDO Europe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Andere winnaars waren Rainey Kelly Campbell Roalfe/Y&R met Land Rover Freelander, Leo Burnett, London voor de Nintendo Gameboy Advance-lancering en Jung von Matt, uit Hamburg, voor de BMW MINI Is it love? campagne.

related partner content for mobile comes here

AMV BBDO won een Gouden Euro Effie in de corporate category voor ‘The Economist - Take a closer look’ campagne en Zilver voor Frito-Lay Doritas Dippas, terwijl BBDO Düsseldorf & Prague Zilver won met Wrigley’s Airwaves. Naast de Agency Network of the Year trofee, won BBDO Europe ook nog een speciale prijs van sponsor EURONEWS. Te weten: 100 advertising spots op EURONEWS, te besteden voor 1 januari 2004.

Er ging nog meer Zilver naar Leo Burnett London voor Max Factor, Jung von Matt voor de Duitse electronikaretailer Saturn, McCann-Erickson Manchester voor Durex, en McCann-Erickson London voor Tourism Ireland.Bronzen Euro Effie winnaars zijn: Saatchi & Saatchi voor Head & Shoulders, Duval Guillaume Brussel voor Douwe Egberts & Philips Senseo, McCann-Erickson BCA Frankfurt voor Opel Vectra en J Walter Thompson voor Shell V-Power Racing.

In de nieuwe categorie ‘Business Challenges’, gesponsord door de Kantar Group, gingen Gouden Effies naar BMW MINI voor de beste merklancering, Land Rover Freelander voor de beste merk revitalisatie, Absolut Vodka voor de lange termijn effectiviteit, Durex Condoms voor merkintegratie en The Economist voor best small budget.

De jury was onder de indruk van de kwaliteit van de winnaars, maar minder tevreden over de inhoud van de minder succesvolle cases. Te veel bedrijven en bureaus zenden cases in terwijl niet duidelijk wordt gemaakt wat de resultaten zijn, schrijft de jury.

Er waren dit jaar 73 inzendingen uit 14 landen en 33 genomineerden. De voorzitter van de jury, Rolf Kreiner, president van The World Federation of Advertisers, verwoordde de gevoelens van de jury: ‘De beste campagnes zijn winnaars, omdat zij een helder beeld neerzetten van wat ze willen bereiken en een strategie ontwikkelen gebaseerd op onderzoek.
Bovendien meten ze wat er gebeurd is en koppelen dat terug. Als campagnes volgens deze principes worden uitgevoerd dan krijgen ze vaak ook nog de beste creatieve executie.’

Het was dit jaar de eerste keer dat de Euro Effies door de European Association of Communication Agencies (EACA) werden uitgereikt zonder steun van de nationale organisaties en ook onafhankelijk van de nationale Effie-organisaties.
Om mee te doen aan de Euro Effies moet de campagne in minstens twee Europese landen gelopen hebben. De jury telde dit jaar geen Nederlanders.
Alle campagnes en cases zijn te vinden op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in