Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail marketeers moeten zich op kleine groep richten

E-mail nieuwsbrieven die naar een kleine groep mensen gaan, worden vaker geopend dan mails met meer dan 50.000 ontvangers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Openen
Gemiddeld één derde van de ontvangers opent e-mail op zijn mobiel. Bij B2C ligt dit aantal nog hoger, op zo’n 40%. De sectoren recreatie en e-commerce zijn uitschieters, daar opent de helft van de ontvangers nieuwsbrieven mobiel.

Click Through Rate
De meeste bedrijven maken hun e-mails responsive (62%) en 15% maakt de mails ook dynamisch, afgestemd op de voorkeuren van de ontvanger. De Confirmed Open Rate (COR) is met 3,5% gestegen ten opzichte van 2014, naar 36%. De Click Through Rate (CTR) blijft nagenoeg gelijk op 7%.

Donderdag
Donderdag is de favoriete dag op een e-mailing te verzenden, dan worden bijna 235 van de mails verstuurd. De meeste e-mailings worden overdag verstuurd tussen 07.00 en 20.00 uur, met een kleine piek om 10.00 ’s ochtends en 16.00 ’s middags. 

Over het onderzoek
DDMA onderzocht het rendement van de trends in e-mailmarketing voor de . Hiervoor werden 3,6 miljard e-mails onderzocht in ruim 140.000 campagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in