Overslaan en naar de inhoud gaan

De fabel van de metroseksueel

Sinds David Beckham zich in een sarong vertoonde, durven steeds meer mannen hun ‘vrouwelijke kant’ te laten zien. Maar niet allemaal,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Engels onderzoek laat zien dat mannen grofweg te verdelen zijn in vier groepen:
- traditionele mannen maken ongeveer 40 procent van het totaal uit;
- ‘lads’, de jongste van de vier groepen, goed voor twintig procent van het geheel;
- professionals, dertigers, vormen een derde van het totaal aantal mannen;
- salon types, ook rond de dertig, tien procent van het totaal.

related partner content for mobile comes here

De traditionelen en de lads vallen het liefst zo min mogelijk op in de massa en zijn weinig zelfbewust. Professionelen en salon types durven zich veel meer te onderscheiden en doen hun best om hun image goed te laten uitkomen. Houding en gedrag ten aanzien van als ‘vrouwelijk’ bestempelde producten (mode en persoonlijke verzorging) verschillen ook nogal in de vier groepen. Weliswaar worden in alle categorieën vrouwelijke producten gekocht, maar waar traditionele mannen en lads het liefst de stereotype man uithangen, zullen de professionelen en de salonmannen zich sneller laten verleiden door een opvallende verpakking of een exclusief product.

Wat concluderen we hieruit? Volgens de onderzoekers in elk geval dat het een kapitale fout zou zijn om de metroseksueel tot boegbeeld van je marketingcampagne te maken. Want de werkelijkheid is weer eens veel complexer dan trendwatchers ons willen doen geloven.
Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in