Dagbladvernieuwingen leveren geen nieuwe lezers op


Het onderzoek toont dat een verlaging van de prijs een grootdeel van de huidige niet-lezers wel zou doen besluiten, de krant te kopen.Inhoudelijke en technische aanpassingen, zoals een tabloidformaat, blijkenminder relevant. Ook de belangstelling voor een krant op zondag isgroter onder de huidige lezers van kranten dan onder niet-lezers (40 procenttegen 21 procent).
De animo voor een initiatief als van de Volkskrant - eenabonnement waarbij de lezer doordeweeks de krant kan downloaden inPDF-formaat en de zaterdageditie in de bus ontvangt - is vrij hoog:bijna 18 procent geeft aan hierin interesse te hebben.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAan de respondenten isook gevraagd wat men direct zou willen veranderen aan de krant. Een tabloidformaat, een lagere prijs en meer nieuws uit de regio worden dan het meestgenoemd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid