Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagbladvernieuwingen leveren geen nieuwe lezers op

De innovaties die momenteel bij dagbladen worden doorgevoerd lijken meer de bestaande lezers te bedienen dan dat ze nieuwe lezers zullen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek toont dat een verlaging van de prijs een grootdeel van de huidige niet-lezers wel zou doen besluiten, de krant te kopen.Inhoudelijke en technische aanpassingen, zoals een tabloidformaat, blijkenminder relevant. Ook de belangstelling voor een krant op zondag isgroter onder de huidige lezers van kranten dan onder niet-lezers (40 procenttegen 21 procent).

related partner content for mobile comes here

De animo voor een initiatief als van de Volkskrant - eenabonnement waarbij de lezer doordeweeks de krant kan downloaden inPDF-formaat en de zaterdageditie in de bus ontvangt - is vrij hoog:bijna 18 procent geeft aan hierin interesse te hebben.

Aan de respondenten isook gevraagd wat men direct zou willen veranderen aan de krant. Een tabloidformaat, een lagere prijs en meer nieuws uit de regio worden dan het meestgenoemd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in