Creativiteit, commercie en techniek
De opleidingen leiden managers op die de aandacht moeten trekken. Met slimme methoden moeten de afgestudeerden een bedrijf of een product voor het voetlicht brengen. De Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV) in Breda heeft vijfendertig jaar ervaring als opleiding voor toerisme en recreatie. De nieuwe opleiding is een uitbreiding van het pakket. ‘Wij creëerden al belevingen’, zegt manager D. Nijs. ‘Dat deden we in de vorm van reizen, maar het kan ook door middel van de nieuwe, digitale mediatechnieken.’ Als concreet voorbeeld van werkzaamheden van de entertainmentmanager noemt Nijs het ontwikkelen van spellen op internet voor een attractiepark. Enige honderden studenten kunnen de opleidingen volgen. In Breda hebben zich ruim zestig kandidaten gemeld. De NHTV verwacht ook vanuit het buitenland interesse voor deze, ook voor Europa, nieuwe opleiding. Nederland en België lopen bij het opzetten van nieuwe studierichtingen voorop. (Bron: ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid