Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgebreidere rapportcijfers KLO

De nieuwe Stichting Kijkonderzoek gaat de rapportcijfers die kijkers aan programma's van de publieke omroep geven, uitgebreider meten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op dit moment wordt het nieuwe systeem getest en om die reden brengt de NOS voorlopig de waarderingscijfers van tv-programma's niet naar buiten. Naast het meten van de gebruikelijke kijkdichtheid laat de NOS al jaren onderzoek doen naar de waardering van kijkers naar een bepaald programma. Door de komst van steeds meer nieuwe zenders werd het echter steeds moeilijker om betrouwbare cijfers te geven. Sinds 1 januari is de Stichting Kijkonderzoek daarom overgestapt op een nieuw kijkcijfersysteem. Het meten van de waarderingscijfers werd daardoor erg ingewikkeld. ‘Bovendien wilden we ook inhoudelijk meer weten over het kijkgedrag. Vandaar dat we nu hebben gekozen voor een panel dat naast een rapportcijfer ook moet vertellen waarom ze een programma een bepaald cijfer hebben gegeven. Dat doen ze door het invullen van een vragenlijst via internet', zegt hoofd van de afdeling Kijk- en Luisteronderzoek (KLO) van de NOS M. Hammersma. Naar verwachting worden de waarderingscijfers eind februari, begin maart weer naar buiten gebracht.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in