Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil boter bij de vis

De consument wil zijn voordeel nu, niet later. Zeker als het gaat om aankopen van boven de 1000 euro. Dat blijkt uit onderzoek naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat doen prijsacties voor merken, wat is de waarde van een verkoopfolder, waar scoor je mee? In de week van 24 t/m 26 augustus peilden Alta Retaile en Trenbox de mening van 752 personen van boven de 16. Daaruit blijkt dat consumenten verreweg het meest voelen voor directe kortingen. Voor zaken als ‘Maak kans op een cabriolet’ en ‘Gratis DVD-speler bij aankoop van…’ lopen zij nog nauwelijks warm. 86 Procent van de ondervraagden zie liever cash korting te ontvangen dan een voordeel op termijn, premiums of andere voordelen.

related partner content for mobile comes here

Op artikelen van 1000 euro of meer vinden consumenten kortingen tussen 20 en 25 procent nog geloof-waardig (90 procent van de ondervraagden). Ook het hogere segment kan prijs als actie-instrument inzetten; consumenten ervaren dat niet als afbreuk aan het imago van het product of de winkelformule.

Nederlanders zien vooral supermarkten, telecomketens en bouwmarkten als ‘actiebranche’. Branches als fietsen, sportartikelen en muziek juist helemaal niet. Overigens hoeft een ‘actiebranche’-imago niet negatief te zijn: 78 procent van de ondervraagden vindt het positief bij de oriëntatie op een aankoop.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in