Consument wil boter bij de vis


Wat doen prijsacties voor merken, wat is de waarde van een verkoopfolder, waar scoor je mee? In de week van 24 t/m 26 augustus peilden Alta Retaile en Trenbox de mening van 752 personen van boven de 16. Daaruit blijkt dat consumenten verreweg het meest voelen voor directe kortingen. Voor zaken als ‘Maak kans op een cabriolet’ en ‘Gratis DVD-speler bij aankoop van…’ lopen zij nog nauwelijks warm. 86 Procent van de ondervraagden zie liever cash korting te ontvangen dan een voordeel op termijn, premiums of andere voordelen.
Op artikelen van 1000 euro of meer vinden consumenten kortingen tussen 20 en 25 procent nog geloof-waardig (90 procent van de ondervraagden). Ook het hogere segment kan prijs als actie-instrument inzetten; consumenten ervaren dat niet als afbreuk aan het imago van het product of de winkelformule.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNederlanders zien vooral supermarkten, telecomketens en bouwmarkten als ‘actiebranche’. Branches als fietsen, sportartikelen en muziek juist helemaal niet. Overigens hoeft een ‘actiebranche’-imago niet negatief te zijn: 78 procent van de ondervraagden vindt het positief bij de oriëntatie op een aankoop.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid