Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Beacons gaan het verschil niet maken’

Cees Dingler spreekt zijn verwachtingen voor komend jaar uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

2014 zou het jaar van de wearables worden. Ze kwamen er, maar de functionaliteiten vielen tegen. Dit geldt niet voor Virtual Reality. Hier slaan mensen volgend jaar letterlijk stijl van achterover.

related partner content for mobile comes here

Met de komst van de mobile headsets als Samsung Gear VR en de Google cardboard kan bovendien iedereen deze magie vanaf de bank beleven. Door de toegankelijkheid voor het grote publiek wordt de vraag naar content gigantisch.

Maar deze content is er (gelukkig) nog niet of nauwelijks, waardoor er hier een enorme kans voor adverteerders ligt. Wie is het eerste reismerk dat mij vanaf de bank op vakantie stuurt? Met de nieuw ‘Leap Motion Sensor&; pluk je kokosnoten met je blote handen. Het is allemaal mogelijk, het moet alleen nog even gedaan worden. Moedige merken pakken in 2015 de pers met dit soort applicaties. Beacons en alle andere goedbedoelde initiatieven gaan daarentegen het verschil niet maken.

 

Uiteindelijk heeft dit toch het niveau van de QR code: consumenten willen geen moeite doen om de door jou gestuurde info te zien of te lezen en willen al helemaal niet gespamd worden op straat. Een gewone abri werkt stukken beter. De les is dat we onze hoop niet moeten vestigen op innovatie, maar deze op een relevante manier moeten integreren in een succesvolle, slim uitgedachte campagne of productontwikkeling.

 

Cees Dingler is creative director bij CAPITOLA coders&creatives

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in