Axe: nu ook voor vrouwen
Axe, het deomerk van Unilever voor onzekere jongens, komt met een nieuw luchtje: Anarchy. Een versie voor die onzekere jongens, en een versie voor...vrouwen.
The New York Times schrijft erover.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe commercials voor deze nieuwe geur zullen in de VS vanaf 29 januari te zien zijn, en daarna wordt de campagne in zestig andere landen uitgerold, ook in print en online advertenties. 10 januari zullen twee van die commercials al op de Facebookpagina van Axe verschijnen.
Er komt ook een heuse graphic novel op Facebook en YouTube. Er zal om de paar dagen een nieuwe aflevering online komen. Consumenten kunnen de verhaallijn van de comic sturen door suggesties te doen. Sommige merkfans maken zelfs kans om in het verhaal terecht te komen.
‘Subverting expectations of what an Axe commercial is,’dat is de bedoeling van de nieuwe commercials, aldus creative director van het Londense Bartle Bogle Hegarty, het bureau dat verantwoordelijk is voor de commercials. Iets meer gelijkheid tussen de seksen, de vrouwen hebben ook een beetje power – via hun geur, that is.
Het schijnt namelijk dat zo’n 25 procent van likes op Facebook (totaal 2,3 miljoen) voor Axe van vrouwen afkomstig is. En nog sterker: het schijnt dat vrouwen al een tijdje vragen waar hun Axe-geur blijft.
Axe is sterk op de Amerikaanse mannengeurmarkt, het heeft een marktaandeel van 74 procent.
Maar slechts 17 procent van de Amerikaanse mannen besproeit zichzelf met een (deo)luchtje, tegenover 47 procent van de vrouwen.
Marktaandeelpotentie!
De vrouwelijke versie van Axe Anarchy (de body spray) zal een zogenaamde limited edition zijn. Als het goed verkoopt, zal het wellicht een vast item worden. Die van de mannen komt niet alleen in de vorm van body spray,maar ook als deo, douchgel, shampoo en anti-transpirant.
De jongens in de Axe-commercials zijn sulletjes en de vrouwen adembenemend mooi, maar voor de vrouwen-Axeversie zullen er iets knappere mannen worden gebruikt dan de Axe-jongens.
Toch blijven de vrouwen in de commercials mooier dan de mannen, meent de creative director van Bartle Bogle Hegarty.
De heren mogen zich namelijk niet bedreigd voelen door knappe mannen in de commercial.
Beetje hetzelfde als in pornofilms, zeg maar.
Het is natuurlijk wel de vraag of de jongens het pikken dat hun merk nu ook voor vrouwen is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid