Bedrijven komen om in social media-accounts
Volgens Jeremiah Owyang van de Altimeter Group moet een gemiddeld bedrijf werken met 38 twitter-accounts, 32 weblogs, 30 Facebookprofielen en 29 corporate Linkedinprofielen. Daarnaast tellen bedrijven gemiddeld 23,4 forumprikborden of community-accounts, 9,4 Youtube-kanalen, 6,3 Foursquare-accounts en 3,8 Flickr-kanalen. Werknemers- en Google+ accounts werden niet geteld.
Het onderzoek ‘A Strategy for Managing Social Media Proliferation’ laat zien dat slechts 48 procent van de onderzochte bedrijven (n=144) op een gecoördineerde wjize met social media omgaat. 49 procent zegt centraal alle social media-accounts bij te houden. Ondanks deze lage cijfers vinden 7 van de 10 dat de social media-acties voldoen aan de businessdoelen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAltimeter stelt voor dat bedrijven goede software in gebruik nemen om meerdere social media-accounts te kunnen beheren. Veel bedrijven maken nog gebruik van gratis, en daardoor beperkte, dashboardsoftware om social media te beheren.
Als het gaat om het managen van de groeiende aantallen klantconversaties, hoopt 59 procent van de social media-managers in 2012 de data meer te kunnen streamlinen met interne processen. 44 procent wil het mogelijk maken dat consumenten beter op elkaar kunnen reageren , en 39 procent wil betere technologie. 29 procent wil meer mensen aannemen, 7 procent wil minderen op het aantal antwoorden op conversaties.
A Strategy for Managing Social Media Proliferation
View more documents from Jeremiah Owyang
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid