Overslaan en naar de inhoud gaan

AR op je tijdlijn en schrikken bij Twitter

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal!
Miniatuurvoorbeeld
© _
Miniatuurvoorbeeld
© _
Twitter
Twitter

De strijd tegen copyrightschending!

YouTube kanalen met meer dan 100.000 abonnees kunnen straks met een nieuwe functie de copyrightschending tegengaan. Het gaat met name om gebruikers die eerder geplaatste video’s downloaden en vervolgens opnieuw uploaden op hun eigen kanaal. Hoe YouTube dit middel gaat noemen? Copyright Match.

related partner content for mobile comes here

Er zijn plannen om het voor iedereen beschikbaar te maken, met iedereen bedoelen we dan de leden van het partnerprogramma die inkomsten genereren. En zoals bekend, om lid te zijn van het partnerprogramma moet je weer voldoen aan een aantal eisen. Wat ons betreft een goede ontwikkeling, wel zo eerlijk toch?

YouTube
YouTube

It’s all about the money!

Twitter heeft weer een nieuwe manier gevonden om extra geld te verdienen, ditmaal via de trending topics. Bovenaan de ‘trends for you’ sectie komt er een grote visuele banner met een GIF- of afbeeldingsachtergrond. Deze banner zie je de eerste twee keer dat je op een dag de pagina bezoekt.

Eerste adverteerder? Disney! Dit advertentieblok zet de trending topics een stuk naar beneden, jammer, maar de kassa rinkelt wel! Deze blokken blijken geliefd te zijn bij adverteerders, daar waar tijdlijn advertenties vaak worden overgeslagen door het grote publiek. Wij zien ook mogelijkheden!

Twitter
Twitter

WhatsApp met al haar updates

Je hebt het vast al gezien: WhatsApp heeft weer een wijziging doorgevoerd, ditmaal voor doorgestuurde berichtjes. Je ziet nu een melding in het tekstballonnetje dat het om een doorgestuurd bericht gaat. Hierdoor is het makkelijker om te identificeren wat de herkomst van een bericht is, denk aan virals! De update is te zien in de nieuwste versie, je ziet een – moeilijk te missen – cursieve tekst boven de inhoud van een bericht. Top!

WhatsApp
WhatsApp

Augmented Reality op je tijdlijn!

Facebook is aan het testen met AR ads op de tijdlijn. Het gaat specifiek om product ads, op deze manier kunnen adverteerders hun producten nog mooier vertonen. Eerder werd er al getest in Messenger, nu dus ook op de tijdlijn. Wat is er dan zoal mogelijk? Denk aan; make-up of een zonnebril die op je eigen gezicht wordt getoond. Super handig! Wat het zo krachtig maakt is het feit dat mensen tegenwoordig nog graag naar een fysieke winkel gaan om producten te passen en/of te voelen. Nu overbrug je dus die kloof, want je kan het ook gewoon thuis passen en zien of het je goed staat. Wij zijn fan.

WhatsApp
WhatsApp

Zo, nu ben je weer up to date in socialmedialand! 

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in