Stone krijgt conservatief applaus voor 9/11 film
Bij de race om het presidentschap in 2004 kreeg John Kerry een aantal gevoelige klappen uitgedeeld van een groep Republikeinse Vietnam veteranen, bekend als de Swift Boat Veterans for Truth, die hem aanvielen vanwege zijn Vietnam verleden als een marineofficier en zijn daarop volgende lidmaatschap van de pacifistische groepering Vietnam Veterans Against the War. Eén van de regisseurs van deze effectieve aanval op het imago van Kerry was pr-bureau Creative Response Concepts, dat recent door Paramount Pictures is gecontracteerd om goede publiciteit te creëren rond Oliver Stone’s nieuwe film ‘World Trade Center’.
Deze film over 9/11, een op feiten gebaseerd drama over de redding van twee politiemannen van ground zero na de terroristische aanslagen, komt op 9 augustus uit in de VS. Naast de gangbare entertainment-pers heeft Stone’s pr-bureau diverse conservatieve opinieleiders benaderd voor een preview van de film. Dat levert een opmerkelijk aantal juich-berichten op uit de hoek, die eerder niet zo te spreken was over het werk van de Amerikaanse regisseur. Zo noemde L.Brent Bozell III, voorzitter van het conservatieve Media Research Center en oprichter van de Parents Television Council, de film een ‘meesterwerk’, waarna hij e-mails stuurde naar 400.000 mensen met als advies “Ga deze film zien”?. Conservatieve columnist Cal Thomas noemde de film recent “een van de grootste pro-Amerikaanse, pro-familie, pro-geloof, pro-man, vlaggen wapperende God-bless-Amerika films ooit”?. Een schrijver van website van The National Review riep zelfs uit “God bless Olivers Stone”?. Opmerkelijke loftuitingen tegenover de filmmaker, die eerder vanuit de conservatieve hoek onder vuur lag vanwege zijn geweldadige film ‘Natural born killers’ en zijn samenzweringstheorieën in JFK en Nixon
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Oliver Stone meldde een journalist van de New York Times niets te weten van de politieke activiteiten van zijn pr-bureau, totdat een verslaggever hem daar onlang op wees. Hij zei het bureau alleen te kennen van Disney’s ‘The Chronicles of Narnia’. Stone liet weten het ‘Swift boaten’ van John Kerry te veroordelen, maar dat Kerry evengoed wel eens pr-mensen had ingehuurd met skeletten in de kast. Volgens Stone is niemand zonder zonden in deze tak van sport: “Het is een bezoedelde markt.”?
Volgens Rob Moore van Paramount is er niets aan de hand en zoekt Creative Response Concepts gewoon alle bloedgroepen uit, die het bureau nodig acht om de film onder de aandacht te krijgen. In de film zitten sterke patriottistische en religieuze elementen en als je groeperingen daarop wilt aanspreken, heb je een firma nodig met geloofwaardigheid in die hoek. En zaken zijn zaken volgens de marketing-president. “Als wij over de drempel stappen en onze businesscards van Paramount pictures in onze zak steken, is het onze taak om zo veel mogelijk mensen naar de film te krijgen. En als we weer naar buiten lopen, zou ik zo kunnen overschakelen naar een campagne voor John Kerry,”? aldus Moore. (NY Times)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid