Overslaan en naar de inhoud gaan

Solidaridad vindt H&M koploper in duurzame mode

Dit jaar zal H&M informatie openbaar maken over leveranciers van zijn leveranciers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens ontwikkelingshulporganisatie Solidaridad is H&M een koploper in duurzame mode. De organisatie werkt al jaren samen met het kledingbedrijf en deze conclusie is dan ook mede gebaseerd op hun dagelijkse samenwerking.

related partner content for mobile comes here

Hoogtepunten
In H&M’s duurzaamheidsrapport 2014 worden de hoogtepunten van het jaar besproken, waaronder de groei in het inzamelen van kleding, het verminderen van de CO2 voetafdruk, de lancering van de ‘Consious Denim’-collectie en het uitrollen van het beleid voor een leefbaar loon.

Voorloper
Een voorloper is H&M volgens Solidaridad mede doordat het in 2015 informatie openbaar zal maken over een flink deel van de leveranciers van zijn leveranciers, wat bijzonder is in de sector.

Rank a Brand
Rank a Brand becijferde H&M pas nog met een B, maar het bedrijf is onlangs gezakt naar C. Volgens Rank a Brand is H&M redelijk op weg, maar kan het nog beter. In het is te lezen dat het bedrijf goed scoort op het gebied van arbeidsomstandigheden, fair trade en duurzame handel, maar niet op de gebieden klimaatverandering en CO2-emissies. Opvallend is dat Monki en COS (beiden H&M-group) beter scoren met een B. Slechts  krijgen een A: Saint Basics en Mud Jeans. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in