Philips koploper in duurzaamheidsverslaggeving op internet
Philips komt in Nederland als winnaar naar voren als het gaat om de kwaliteit van online duurzaamheidsverslaggeving. Onder de beursgenoteerde fondsen staat het gebruik van het internet als communicatiekanaal nog in de kinderschoenen. Minder dan de helft (39%) van de onderzochte bedrijven besteedt prominente aandacht aan het onderwerp op de corporate website.
Slechts 23% van de onderzochte bedrijven biedt de bezoeker inzage in concrete projecten (case studies) op het gebied van duurzaamheid.
'Zonder deze beschrijvingen vervalt het bedrijf al snel in vage bewoordingen over business principles en guidelines', aldus Seline Dalebout, projectleider van het onderzoek. Heineken is het enige bedrijf dat aan de hand van videopresentaties laat zien hoe het bedrijf omgaat met afval, energie en water.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDaarnaast communiceert slechts 10% van de onderzochte bedrijven over concrete doelstellingen op het gebied van MVO. Bedrijven die dit goed doen zijn Philips, TPG, Océ, Vopak en Unilever. Tot slot biedt slechts 12,5% op de corporate websites contactinformatie voor sustainability issues. Volgens de onderzoekers lijkt de conclusie gerechtvaardigd dat online communicatie rondom duurzaamheid nog in de kinderschoenen staat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid