Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips koploper in duurzaamheidsverslaggeving op internet

Communicatie rondom Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) op internet staat nog in de kinderschoenen. Dit blijkt uit een recent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips komt in Nederland als winnaar naar voren als het gaat om de kwaliteit van online duurzaamheidsverslaggeving. Onder de beursgenoteerde fondsen staat het gebruik van het internet als communicatiekanaal nog in de kinderschoenen. Minder dan de helft (39%) van de onderzochte bedrijven besteedt prominente aandacht aan het onderwerp op de corporate website.

related partner content for mobile comes here

Slechts 23% van de onderzochte bedrijven biedt de bezoeker inzage in concrete projecten (case studies) op het gebied van duurzaamheid.
'Zonder deze beschrijvingen vervalt het bedrijf al snel in vage bewoordingen over business principles en guidelines', aldus Seline Dalebout, projectleider van het onderzoek. Heineken is het enige bedrijf dat aan de hand van videopresentaties laat zien hoe het bedrijf omgaat met afval, energie en water.

Daarnaast communiceert slechts 10% van de onderzochte bedrijven over concrete doelstellingen op het gebied van MVO. Bedrijven die dit goed doen zijn Philips, TPG, Océ, Vopak en Unilever. Tot slot biedt slechts 12,5% op de corporate websites contactinformatie voor sustainability issues. Volgens de onderzoekers lijkt de conclusie gerechtvaardigd dat online communicatie rondom duurzaamheid nog in de kinderschoenen staat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in