Overslaan en naar de inhoud gaan

Opmerkelijke wissel Heineken, Tim van der Zanden na jaar weg als global comms director

Van der Zanden weg vanwege impact corona op Heineken en belangrijke 'bestuurswisselingen'.
Tim van der Zanden en Sarah Backhouse
Tim van der Zanden en Sarah Backhouse
© Foto Backhouse via Twitter
Tim van der Zanden en Sarah Backhouse
Tim van der Zanden en Sarah Backhouse
© Foto Backhouse via Twitter

Bij Heineken neemt Tim van der Zanden na ruim een jaar afscheid als director global communications. Van der Zanden schrijft op zijn linkedIn-pagina dat Covid-19 een ongelooflijke mondiale impact op Heineken heeft gehad en de markten waar het bedrijf actief is. Daarnaast heeft een aantal belangrijke bestuurswisselingen plaatsgevonden:

related partner content for mobile comes here

‘Alles bij elkaar genomen, is voor mij het moment gekomen om dit fantastische bedrijf op 1 december te verlaten’. Hij noemt zijn tijd bij Heineken ‘een korte maar fascinerende rit’.

Meest inspirerende commprofessionals

Van der Zanden trad november vorig jaar aan bij Heineken. Hij was afkomstig van Ahold Delhaize, waar hij 6,5 jaar werkte met als laatste functie vice-president communications voor Etos, Albert Heijn en Gall&Gall. Zijn werk bij Ahold leverde hem een positie op in de top-25 van meest inspirerende communicatieprofessionals van Adformatie. Hij kreeg de credits voor de nieuwe contouren van het nieuwe communicatiebeleid bij ’s lands grootste supermarkt.

De rol van Van der Zanden wordt overgenomen door Sarah Backhouse. Zij begint medio november. Backhouse heeft op het eerste oog een opmerkelijk profiel voor haar nieuwe functie; ze heeft geen ervaring in een vergelijkbare communicatierol bij multinationals. Op haar website presenteert ze zich als gespreksleider, moderator voor topleiders.

Team-Atlanta

Backhouse werkte als directeur bij World 50 Inc., een bedrijf dat gesloten netwerken opzet en onderhoudt van ceo's, chief communications officers en cfo’s voor het delen van ideeën en ervaring. Haar expertise ligt daarbij op het kruispunt van communicatie en duurzaamheid.

Ze is een bekende van Stacey Tank, die 1 juni dit jaar werd aangesteld als chief corporate affairs en transformation officer. Zij is in het executive team van Heineken verantwoordelijk voor communicatie. Backhouse en Tank, aan wie zij rapporteert, komen beiden uit Atlanta in de VS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in