Opel stopt met sponsoring voetbal


De stap past in het beleid dat de autofabrikant uit het Duitse Rüsselsheim heeft uitgestippeld: een volledige terugtrekking uit het Europese voetbal. Het merk verdwijnt uiterlijk volgend seizoen van de shirts van topclubs als Bayern München, AC Milan en Paris Saint-Germain. Alleen al aan die drie Europese topclubs betaalt Opel jaarlijks circa 45 miljoen euro. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat de steun aan de KNVB, aflopend in 2004, ook spoedig zal worden beëindigd. Het betekent eveneens dat de autofabrikant aan het einde van het seizoen na 18 jaar vertrekt als subsponsor van Feyenoord. Het merk voert een bezuinigingsplan door met de welluidende naam Olympia om een einde te maken aan de verliezen. De fabrikant maakte in augustus vorig jaar een recordverlies van 427 miljoen euro (941 miljoen gulden) bekend. Daarom wordt de productie met circa 350.000 auto's ingekrompen en wordt kritisch naar de uitgaven voor (sport)marketing gekeken, aldus het AD.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid