Overslaan en naar de inhoud gaan

Opel stopt met sponsoring voetbal

Opel stopt rigoureus met het sponsoren van voetbal en wil in een nieuw avontuur stappen om het merk 'opwinding en uitstraling' mee te geven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stap past in het beleid dat de autofabrikant uit het Duitse Rüsselsheim heeft uitgestippeld: een volledige terugtrekking uit het Europese voetbal. Het merk verdwijnt uiterlijk volgend seizoen van de shirts van topclubs als Bayern München, AC Milan en Paris Saint-Germain. Alleen al aan die drie Europese topclubs betaalt Opel jaarlijks circa 45 miljoen euro. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat de steun aan de KNVB, aflopend in 2004, ook spoedig zal worden beëindigd. Het betekent eveneens dat de autofabrikant aan het einde van het seizoen na 18 jaar vertrekt als subsponsor van Feyenoord. Het merk voert een bezuinigingsplan door met de welluidende naam Olympia om een einde te maken aan de verliezen. De fabrikant maakte in augustus vorig jaar een recordverlies van 427 miljoen euro (941 miljoen gulden) bekend. Daarom wordt de productie met circa 350.000 auto's ingekrompen en wordt kritisch naar de uitgaven voor (sport)marketing gekeken, aldus het AD.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in