Overslaan en naar de inhoud gaan

NMa: RAB verbetert toegang tot luistercijfers

Het Radio Advies Bureau (RAB) heeft de toegangsregels tot het Continu LuisterOnderzoek aangepast, zodat het onderzoek voor met name…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt waakhond NMa. De adverteerder krijgt een beter overzicht van de luistercijfers, omdat meer stations kunnen worden opgenomen in het CLO dan nu het geval is. De NMa verwacht dat hierdoor de concurrentie op de radioadvertentiemarkt zal toenemen.

related partner content for mobile comes here

De NMa heeft onderzoek gedaan naar de toegang tot het luisteronderzoek naar aanleiding van een klacht van WildFM. De regionale zender wilde opgenomen worden in het CLO, maar dit kon alleen tegen dezelfde voorwaarden als een landelijke zender terwijl het bereik van WildFM regionaal is. Tijdens de gesprekken met de NMa kwam het zelf met het voorstel zijn toegangsregels aan te passen. De NMa heeft mede op basis van deze toezeggingen besloten het onderzoek niet voort te zetten.

Het CLO wordt in opdracht van het RAB door Intomart uitgevoerd en meet het bereik van een zender onder luisteraars in heel Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in