Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk reanimatie

Een paar weken geleden publiceerde Burberry (ja, inderdaad, die van de regenjassen met ruitjesvoering) de bedrijfsresultaten van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het was nog maar enkele jaren geleden, dat Burberry, dat in 1856 werd opgericht, bijna in coma lag. Een nieuwe CEO trad aan, die een nieuw team formeerde, dat het bedrijf maar vooral ook het merk en het assortiment onderhanden nam. Het merk kreeg een nieuw elan, op basis van het sterke DNA.

related partner content for mobile comes here

En met succes. In 2012/2013 werd een omzet geboekt, van bijna £2 miljard, met een winst van £428 mio. En de expansie in China is in een volgende versnelling gebracht. Een mooie case en benchmark voor de “reanimatie” van een iconisch merk. Daar zouden veel (ook Nederlandse) merken wat van kunnen leren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in