Merk reanimatie
Een paar weken geleden publiceerde Burberry (ja, inderdaad, die van de regenjassen met ruitjesvoering) de bedrijfsresultaten van het…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het was nog maar enkele jaren geleden, dat Burberry, dat in 1856 werd opgericht, bijna in coma lag. Een nieuwe CEO trad aan, die een nieuw team formeerde, dat het bedrijf maar vooral ook het merk en het assortiment onderhanden nam. Het merk kreeg een nieuw elan, op basis van het sterke DNA.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
En met succes. In 2012/2013 werd een omzet geboekt, van bijna £2 miljard, met een winst van £428 mio. En de expansie in China is in een volgende versnelling gebracht. Een mooie case en benchmark voor de “reanimatie” van een iconisch merk. Daar zouden veel (ook Nederlandse) merken wat van kunnen leren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid