Overslaan en naar de inhoud gaan

Mariëlle Rooswinkel is de nieuwe marcom-directeur van Aldi

Ze volgt Nienke van de Streek op, die het bedrijf vorig jaar zomer verliet. Rooswinkel komt van Maandag, waar ze na een jaar vertrekt.
rooswinkel
Mariëlle Rooswinkel verruilt Maandag voor Aldi.
rooswinkel
Mariëlle Rooswinkel verruilt Maandag voor Aldi.

Mariëlle Rooswinkel is aangesteld als de nieuwe marketing- en communicatiedirecteur van Aldi. Ze start per donderdag 1 februari. 

related partner content for mobile comes here

Aldi heeft Rooswinkel voor de functie benaderd, zegt ze. 'Het merk, de branche en de mensen spreken me enorm aan.' Ze volgt Nienke van de Streek op, die afgelopen zomer na zeven jaar bij de discounter (zo'n 500 filialen in Nederland) vertrok. Zij is nu werkzaam als managing director van Gall & Gall.

Mariëlle Rooswinkel heeft een lange staat van dienst als leidinggevende in diverse marketingfuncties bij retailbedrijven. Ze startte haar carrière mid jaren '90 bij het Rotterdamse reclamebureau Ara, waarna ze als marketeer bij onder meer Prénatal, Gamma en Karwei werkzaam was.

Meest recent was ze chief communications officer en chief marketing officer bij detacheerder Maandag, in totaal niet langer dan een jaar. Ook is ze actief in diverse juryrollen, onder meer bij de Effie en als bestuurslid van de SAN Accent. 

Nieuw bureau

Eerder deze maand werd bekend dat Aldi na een pitch heeft gekozen voor Joe Public als zijn vaste reclamebureau. De samenwerking met bureau Indie, dat onder meer het gewaardeerde 'Net zo'-construct bedacht, is hiermee beëindigd. De keuze voor Joe Public is gemaakt door het huidige marcom-team, wel heeft Rooswinkel duidelijk gemaakt dat ze het Amsterdamse bureau 'goed kent', zegt ze.

'Ik heb met ze samengewerkt in mijn Gamma-tijd, dat heeft onder meer geresulteerd in een Loeki-nominatie voor de 'Dat zeg ik'-campagne. Ik heb enorm veel zin om weer met dit bureau samen te werken, en daarnaast natuurlijk met het Aldi-team', aldus Rooswinkel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in