Overslaan en naar de inhoud gaan

Gijs Schunselaar vertrekt na 10 jaar bij de CPNB

De adjunct-directeur wordt opgevolgd door Esther Scholten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Adjunct-directeur Gijs Schunselaar verlaat na ruim 10 jaar per 1 maart 2017 de CPNB. ‘Ik heb met ongelooflijk veel plezier voor de collectieve boekpromotie gewerkt. Nu is het tijd voor iets nieuws. Het afgelopen jaar hebben we een aantal grote dossiers afgerond, en het beleidsplan 2016-2020 opgeleverd. Een goed moment om uit te vliegen.’ Schunselaar gaat vanaf maart als interim manager aan de slag. ‘De CPNB werkt op het scheidsvlak van cultuur en commercie, wat mij altijd uitermate heeft geboeid. Mijn ervaring wil ik graag inzetten bij andere culturele en non-profit organisaties.’

Schunselaar trad in 2006 in dienst, en hield zich de eerste jaren bezig met nieuwe campagnes als Nederland Leest, Manuscripta en Zomerlezen. De rol van adjunct-directeur vervult hij sinds 2009. Sindsdien heeft hij gefocust op strategie, campagnevoering, het sponsoraccount NS, auteursbegeleiding en de dagelijkse bedrijfsvoering. Ook was hij verantwoordelijk voor alle marketing- en communicatie-uitingen.

Schunselaar is van huis uit bestuurskundige en bedrijfseconoom, en rondt komend voorjaar zijn studie Kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam af.

Opvolging
CPNB collega Esther Scholten volgt Schunselaar als adjunct-directeur op. Scholten werkt net als Schunselaar sinds 2006 bij de CPNB. Bij de CPNB is zij sinds 2010 hoofd Denken, in welke hoedanigheid ze de campagne- en beleidsagenda minimaal een jaar van tevoren inhoudelijk voorbereidt, en de verschillende partnerships hierbij opzet. Sinds november 2015 is Scholten tevens directeur van stichting De Best Verzorgde Boeken. Beide functies zal zij combineren met haar adjunctschap.

Links op de foto: directeur CPNB, Eppo van Nispen (fotocredit: Peter Rosendaal)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in