Overslaan en naar de inhoud gaan

BloomReach neemt Nederlands techbedrijf Hippo over

Bedrijven lopen voorop op het gebied van intelligente e-commerce en gepersonaliseerde content
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nederlands en Sillicon-Valley-startup BloomReach gaan vanaf vandaag samen verder. De overname betekent dat het Nederlandse bedrijf makkelijker kan groeien in Amerika, en het Amerikaanse bedrijf kan uitbreiden in Europa. Daarnaast gaan de slimme systemen van de bedrijven elkaar versterken.

related partner content for mobile comes here

Wat doet Hippo?

Hippo is vooral bekend van , een veelgebruikt web content management systeem. In Nederland wordt het gebruikt door de Rijksoverheid, de nationale Politie, de Consumentenbond en tal van onderwijsinstellingen. Ook internationaal bedrijven als Disney, Randstad, Deutsche Telekom, Crédit Agricole en Univé werken met Hippo CMS.

Het platform van Hippo helpt bedrijven hun online bezoekers te begrijpen. Daarnaast kunnen organisaties via het systeem in iedere context en op ieder apparaat relevante content laten zien.

Video: Klant Weleda legt uit wat Hippo doet voor het bedrijf

Wat doet BloomReach?

is een snelgroeiend technologiebedrijf rondom machine-learning en big-data. Het bedrijf maakt digitale ervaringen relevanter, bijvoorbeeld op het gebied van e-commerce. Het bedrijf zorgt dat klanten producten zien die voor hen interessant zijn.

Het bedrijf is opgericht in 2009 en heeft meer dan 150 van de grootste Noord-Amerikaanse en Britse e-commerce-spelers als klant, waaronder Neiman Marcus, Staples, Nordstrom en Homebase.

Combineren

De twee bedrijven willen een uniek wereldwijd platform realiseren door de techniek van Hippo te combineren met de machine-learning-techniek van BloomReach.

Raj de Datta, CEO van BloomReach (links op de foto): ‘Bedrijven hebben straks nog maar drie cloudplatformen nodig: een back-end of commerce-platform, een experience-platform voor de personalisatie en een marketing platform voor campagnes.’

Experience-platform

Met de overname van Hippo wil BloomReach bedrijven voorzien van dat experience-platform. Data en algoritmes herkennen de (koop)intenties van online bezoekers. Het systeem past de website daar meteen op aan, zodat de klant zo relevant mogelijke informatie of producten ziet.

Zelflerend

Jeroen Verberg, CEO van Hippo (rechts op de foto): ‘Of het nu gaat om meer productaankopen, meer content engagement of oplossingen voor de problemen van bezoekers - ons geïntegreerde platform zal voor ieder bedrijf resultaat opleveren. Het zal autonoom handelen en zelflerend zijn.’

Hippo zal ook in de toekomst vanuit Amsterdam werken, als een onafhankelijk bedrijfsonderdeel van BloomReach.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in