Overslaan en naar de inhoud gaan

Adnight 2017: 'We proberen er een circus van te maken'

Het aantal bezoekers van de open nacht van de creatieve industrie groeide van 2.500 bezoekers een jaar geleden tot 4.100 dit jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vijftig creatieve bureaus openden vrijdagavond hun deuren voor geïnteresseerde marketeers, vakgenoten en jong talent. Deze tweede editie had veel meer bezoekers dan het eerste jaar. Het aantal bezoekers groeide van 2.500 bezoekers in 2016 naar 4.100.

related partner content for mobile comes here

Wie zijn die bezoekers? Komen de bureaudirecteuren ook bij elkaar over de vloer? Verslaggever Sander Beekman zoekt het uit in deze Adformatie Report.

Marketeers en vakgenoten


De vijf bestuursleden en oprichters van Adnight (Claire Daemen, Denise Willigers, Dirk Jan de Krom, Rose Zandvliet en Wybe Sallows) kijken tevreden terug op de avond. Willigers: 'We zijn erg trots dat de deelnemende bureaus zoveel energie hebben gestoken in de creatieve presentatie. Vorig jaar hadden deelnemers nog geen idee wat, maar vooral wie ze konden verwachten. Achteraf bleek dat 40% van onze bezoekers uit marketeers bestond en nog eens 40% uit vakgenoten.’

De vijf bestuursleden en oprichters van Adnight (Claire Daemen, Denise Willigers, Dirk Jan de Krom, Rose Zandvliet en Wybe Sallows) kijken tevreden terug op de avond. Willigers: 'We zijn erg trots dat de deelnemende bureaus zoveel energie hebben gestoken in de creatieve presentatie. Vorig jaar hadden deelnemers nog geen idee wat, maar vooral wie ze konden verwachten. Achteraf bleek dat 40% van onze bezoekers uit marketeers bestond en nog eens 40% uit vakgenoten.’

Inhoudelijker programma


Wybe Sallows vertelt dat dit de reden was om het programma dit jaar inhoudelijker te maken. 'Er waren veel talks, workshops en activiteiten. Denk aan interactieve workshops bij Isobar in samenwerking met Hyper Island, een animatiemuseum bij Woodwork en typografie-cursussen bij Ambassadors en Grrr.’

Wybe Sallows vertelt dat dit de reden was om het programma dit jaar inhoudelijker te maken. 'Er waren veel talks, workshops en activiteiten. Denk aan interactieve workshops bij Isobar in samenwerking met Hyper Island, een animatiemuseum bij Woodwork en typografie-cursussen bij Ambassadors en Grrr.’

Claire Daemen: 'We willen vooral dat dit een echt kijkje in de keuken blijft en een kans om als vakgenoten en marketeers van elkaar te leren.'

De derde editie van Adnight vindt plaatst op vrijdag 5 oktober 2018.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in