Overslaan en naar de inhoud gaan

Wervingscampagne gevangeniswezen nodigt uit om voorbij vooroordelen te kijken

Dienst Justitiële Inrichtingen heeft een grote wervingsvraag, maar is nog te onbekend als werkgever.
Er zit meer achter werken bij DJI
Er zit meer achter werken bij DJI
© Steam
Er zit meer achter werken bij DJI
Er zit meer achter werken bij DJI
© Steam

'Er zit meer achter werken bij DJI’, dat is de pay-off van de nieuwe wervingscampagne voor Dienst Justitiële Inrichtingen (bureau: Steam). De dienst heeft naar eigen zeggen een grote wervingsvraag, terwijl het nog te onbekend is als werkgever. De campagne ging vorige week van start.

related partner content for mobile comes here

Het thema van de campagne is om mensen uit te dagen voorbij vooroordelen te kijken en te ontdekken wat het werk bij DJI nu écht inhoudt. De campagne bestaat uit onder andere online video’s en een nieuwe werkenbijDJI.nl website. Er zijn onder meer beveiligers, verpleegkundigen, sociaal werkers en psychologen nodig. Dit is de commercial:

Er zit meer achter werken bij DJI

Door de krappe arbeidsmarkt en de leeftijdsuitstroom heeft DJI te maken met een urgente wervingsopgave. Onvoldoende personeel raakt immers de veiligheid van medewerkers, gedetineerden en de samenleving, stelt de dienst vast. Daarom heeft DJI behoefte aan een aansprekende wervingscampagne, om als werkgever zichtbaar, aantrekkelijk en herkenbaar te worden.

Corin Kuijpers, Senior Employer Branding Specialist bij DJI: ‘We hebben nu nog een relatief onbekende naam op de arbeidsmarkt en als mensen ons wel kennen, merken we dat ze bepaalde vooroordelen hebben, vooral over gedetineerden zelf. Met de campagne kunnen we niet alleen laten zien wat werken bij DJI echt inhoudt, maar ook wat mensen trots maakt om elke dag bij DJI aan de slag te gaan.’

De medewerkers in de video betreffen echte medewerkers bij DJI. Gedetineerden worden gespeeld door acteurs.

Credits:

Opdrachtgever: Dienst Justitiële Inrichtingen

Verantwoordelijken bij DJI: Mascha Beentjes, Corin Kuijpers, Sharon Nobel, Bastiaan Willems.

Bureau: Steam

Concept: Cyril Chermin, Rens de Groot

Art & Copy: Cyril Chermin, Rens de Groot, Maarten Kuipers

Account: Onno Gout, Pim Jansen, Ingrid Bauhuis

Productiemaatschappij: DPPLR

Regie: Charlotte Scott Wilson

DOP: Tim Kerbosch

Producer: Nienke Bliek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in