Overslaan en naar de inhoud gaan

Vriendschap blijft hoofdthema in filmische tv-spot voor Amstel Rusland

In de Nederlandse tv-reclame stapte het merk juist af van dit thema.

Het thema ‘vriendschap’, jarenlang de rode draad in Amstel-campagnes, staat niet meer op de voorgrond in Nederland. In Rusland gaat Amstel terug naar de basis en dat resulteert in een aandoenlijke tv-commercial (bureau: 180 Kingsday).

related partner content for mobile comes here

In de video zie je twee mannen die een biertje drinken. Een van de vrienden moet naar het toilet. 'Houd m'n bier even vast', zegt hij tegen de ander. Vervolgens duurt het maanden voordat de man terugkomt. Dat maakt zijn vriend niet uit: die blijft zijn bier vasthouden.

Pay-off

Uitsmijter: Amstel, serious about beer and friendship. Volgens Amstel past deze reclame goed bij het merk omdat het bedrijf in 1870 gesticht werd door twee vrienden. In een eerdere Nederlandse commercial stond dit verhaal centraal.

Eind april presenteerde Amstel in Nederland een nieuwe pay-off 'Lekker van zichzelf'. Het draait in die film (bureau: Indie) om authenticiteit: de 'echte mensen' in de commercial benadrukken dat het alleen maar gaat om de smaak, bier is niet hip of cool. Het thema vriendschap lijkt verdwenen.

Hollywood-achtig

180 Kingsday lijkt voor de Russische campagne het tegenovergestelde te doen. Het is een Hollywood-achtige video met een professionele cast. De nadruk ligt op emotie, sfeer en 'vriendschap onder mannen'.

‘Hold my Beer’ is de tweede campagne die 180 Kingsday maakt voor Amstel Rusland. Het is een vervolg op onderstaande video, ‘Pass it On’ (hieronder)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in