Overslaan en naar de inhoud gaan

Voetbalmagazine Panenka steekt kinderpatiënten een hart onder de riem met bijzondere campagne

Creatieve campagne: het blad maakt van voetbalshirts een ziekenhuisjas. Hierdoor zouden kinderen zich veiliger voelen.

Naalden, monitoren en tests; voor kinderen kan het ziekenhuis eng zijn. Om hen een geruststellend gevoel te geven komt het Spaanse voetbalmagazine met een bijzondere actie: het tovert voetbalshirts om tot ziekenhuisjassen. De campagne is opgezet in samenwerking met We Are Xuxa. (Fede Botella en Diego Lauton bedachten het idee en werken inmiddels bij SuperHeroes Amsterdam.)

related partner content for mobile comes here

Het initiatief is ontstaan door een workshop in Madrid. Het magazine had voetbalshirts verzameld en deze herontworpen; nu dienen de shirts als ziekenhuisjassen. Het blad kreeg zoveel positieve reacties van ziekenhuizen, dat het doorgaat met de campagne.

Het idee erachter is dat wanneer kinderen het shirt van hun favoriete team aantrekken, er iets verandert. Ze schijnen zich zekerder te voelen, en kunnen harder rennen en springen. Deze vrolijkheid zou het immuunsysteem versterken.

Het magazine hoopt dat zoveel mogelijk ziekenhuizen zich bij dit initiatief aansluiten en vraagt mensen om hun shirt op te sturen. ‘De actie is nog maar net begonnen, maar we hopen zoveel mogelijk kinderen te helpen met een klein gebaar’, aldus Paneka.

Panenka-campagne
Panenka-campagne
Panenka-campagne
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in