Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van mei 2019

De maand dat Jeep mensen in India de kans gaf om te stemmen en Burger King Turkse fans aanspoorde om zelf Whoppers te grillen.
Burger King
Burger King

Jeep – JeepDemocracy

Bureau: Leo Burnett India

related partner content for mobile comes here

In India, ‘s werelds grootste democratie, waren de afgelopen maand parlementsverkiezingen. Maar lang niet iedereen van de 900 miljoen kiezers is in staat om zijn stem uit brengen. Veel plattelanders kunnen door de onherbergzame natuur en gebrek aan transport de stembureaus niet bereiken. En zeg je onherbergzaam en transport, dan zeg je Jeep. Het automerk bracht de meest afgelegen Indiase streken in kaart en regelde konvooien om mensen naar steden te brengen, zodat zij voor het eerst in hun leven hun stem konden laten horen.

 

Burger King – Mini Flame Grill

Bureau: VMLY&R / ISTANBUL

Hoewel Burger King als een koning heerst over de Turkse fastfoodwereld, heeft niet iedereen toegang tot de Whopper. En dat leidt soms tot geklaag op social media. Onder meer vanuit het stadje Sinop, waar geen vestiging is. Burger King reageerde met een vrij briljante activatie. Ze stuurden de klagers de speciaal ontwikkelde Mini Flame Grill: een BBQ in de vorm van Whopper-doos waarmee je zelf burgers kunt maken. Tegelijkertijd lanceerden ze een serie melige online video’s. Die filmpjes werden massaal opgepikt, waarna veel meer mensen in Turkije de Flame Grill wilden.

 

WildAid & CHANGE Vietnam – Be Their Bodhisattva

Bureau: Dinosaur Vietnam

Marketing is timing. Dat bewijst deze spot-on activatie weer eens, waarmee non-profits WildAid en CHANGE de handel in illegale dierenproducten in Zuidoost-Azië aan de kaak stelden. Tijdens de viering van het Vietnamese Nieuwjaar plaatsten ze knielende beelden van een bebloede neushoorn, olifant en pangolin voor een boeddhistisch heiligdom in Ho Chi Minh Stad. Het leek alsof de dieren aan het bidden waren, net als de meeste Vietnamezen doen op die dag. De installatie sloeg in als een bom en genereerde een waanzinnige hoeveelheid publiciteit.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in