Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamewaakhond waarschuwt: misbruik de gevoeligheid voor gezondheidsclaims niet

Stichting Reclame Code roept samen met internationale koepelorganisaties op tot verantwoorde reclame tijdens corona.
Reclame die in Engeland in de ban werd gedaan vanwege misleiding en valse claims
Reclame die in Engeland in de ban werd gedaan vanwege misleiding en valse claims
Reclame die in Engeland in de ban werd gedaan vanwege misleiding en valse claims
Reclame die in Engeland in de ban werd gedaan vanwege misleiding en valse claims

De Stichting Reclame Code roept merken op extra aandacht te schenken aan verantwoorde reclame tijdens de coronacrisis. De reclamewaakhond heeft al verschillende klachten ontvangen over reclames die de suggestie wekken dat producten helpen tegen het coronavirus.

related partner content for mobile comes here

Ze veroordeelt deze reclamepraktijken, en benadrukt dat deze advertenties het vertrouwen in reclame schaden en in sommige gevallen de volksgezondheid in gevaar kunnen brengen.

De Stichting Reclame Code sluit met de oproep aan bij een gezamenlijk statement van de internationale koepelorganisaties voor zelfregulering van reclame ICAS en EASA, waar zij ook toe behoort.

De organisaties waarschuwen voor reclame-uitingen die de volksgezondheid ondermijnen of misbruik maken van angstgevoelens van mensen.

De reclameorganisaties benadrukken dat degenen die producten promoten ervoor zorgen dat alle gedane claims volledig onderbouwd zijn, zeker die refereren aan veelbelovende gezondheidsvoordelen. Bij twijfel moeten ze advies inwinnen.

Tegelijkertijd stellen ondertekenaars dat zij de inspanningen van marketeers, media en bureaus en hun correcte en creatieve communicatie-uitingen voor de publieke informatievoorziening toejuichen.

Lees hier de gehele verklaring: ICAS, EASA and CONARED Statement on the Importance of Responsible Advertising and COVID-19

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in