Overslaan en naar de inhoud gaan

Ohra haakt in op 'AI-hype' met nieuwe tv-commercial

Het betreft de vierde commercial, door Joe Public, met 'stresskip-koppel' Roos en Matthijs in de hoofdrol.
ohra campagne
Roos in blinde paniek.
ohra campagne
Roos in blinde paniek.

Ohra lanceert een nieuwe tv-commercial met in de hoofdrol het inmiddels bekende 'stresskip-koppel' Roos en Matthijs. Het betreft de vierde commercial in een reeks die vorig jaar is ingezet. De verzekeraar is destijds geswitcht van pechvogels (Rob en Els) naar stresskippen (Roos en Matthijs). De langer lopende campagne is bedacht en ontwikkeld door Joe Public, al twaalf jaar het vaste bureau van Ohra.

related partner content for mobile comes here

In de nieuwe commercial denkt het paniekerige koppel Roos en Matthijs dat een 'kwade AI-chatbot' het op ze gemunt heeft.

Zogenaamd slimme chatbots

Brenda Gerritsen, manager merk & communicatie bij Ohra: 'Artificial intelligence speelt een steeds grotere rol in ons dagelijks leven, maar daardoor krijgen we ook steeds vaker te maken met de eindeloze, frustrerende gesprekken met zogenaamd slimme chatbots. Ook Matthijs gaat al direct van het slechtste uit als een chatbot een vraag stelt. Gelukkig kun je bij Ohra alles zelf makkelijk regelen. En als je er zelf niet uitkomt, kun je gewoon contact opnemen met een medewerker voor een persoonlijk antwoord op je vragen.'

Ze vervolgt: 'We hebben ervoor gekozen om ditmaal niet één specifiek product te communiceren, maar een service van Ohra centraal te stellen. Omdat we er ons van bewust zijn dat-ie op jonge kinderen wellicht iets teveel impact kan hebben, zenden we alleen na 20:00 uur 's avonds uit.'

Dit is de laatste commercial die Gerritsen vanuit Ohra heeft 'begeleid', recent maakte ze bekend het bedrijf te verlaten. Het is vooralsnog niet bekend wat haar volgende stap en wie haar opvolger is. 

De campagne, die wordt uitgerold op televisie en online, gaat dinsdag 3 oktober live, maar is vast hier te bekijken.

Credits:
Verantwoordelijk bij Ohra: Nynke Nijkamp, Brenda Gerritsen, Leonore van Knippenberg, Twan Cijnssen, Sharon Mos
Bureau: Joe Public Take-away Advertising
Creatie: Ruben van Dijk, Mats Wilke 
Strategie: Thecla Schaeffer
Account: Jolies van Rijn, Maaike van ‘t Klooster
Designer: Jeroen Icks
Producer bureau: Merel Groenenboom, Dylan Driessen
Productiemaatschappij: Holy Fools
Producer: Wikke van der Burg, Koen van der Knaap
Regisseur: Jelle de Jonge
Production Design: Pieter Christiaan
DOP: Robbie van Brussel
Edit: MRTN 
Online: Ton Habraken
Grading: Crabsalad
Geluidsstudio: Public Audio
Animatie: Colorbleed 
Media: Mindshare

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in