Overslaan en naar de inhoud gaan

Moers en Molenaar zijn azijnpissers, Hema voelt samenleving juist goed aan

Molenaar en Moers verwijten de Hema niet mee te zijn gegaan met de tijd, maar hebben juist zelf het contact met de samenleving verloren.
Stoma
Stoma

Door Jack van den Burger, consumentenpsycholoog

Wat een zuur commentaar van marketingdeskundige Cor Molenaar en merkenexpert Paul Moers op de toffe actie van Hema om een stoma-model in te zetten in hun campagne. ‘Waldorf en Statler’ (de twee oude chagrijnen uit de Muppets, red.) verwijten Hema niet mee te zijn gegaan met de tijd, maar lijken zelf de aansluiting met nieuwe economie en hedendaagse samenleving verloren te hebben.

related partner content for mobile comes here

Vanuit hun eigen bubbel en ver verheven boven het gewone volk, verwijten ze de keten achterstallig onderhoud in productaanbod en winkelinrichting. Moers maakt het helemaal bont en schuift Blokker naar voren als lichtend voorbeeld van een winkelketen die wel met haar tijd is meegegaan.

Doordachte visie

De mopperende mannetjes aan wal vergeten dat echte (duurzame) veranderingen van binnenuit komen. Niet door aanbrengen van een gelikt interieur of nieuw likje verf aan de buitenkant van de winkels maar vanuit een doordachte visie en unieke kijk op de wereld. Vanuit zo’n visie ontstaat authentiek gedrag dat de consument herkent en anno 2021 op aangaat. Inclusiviteit en duurzaamheid, niet ingegeven vanuit opportunisme maar gestoeld op bedrijfsfilosofie en merk-dna.

Natuurlijk is dit momenteel nog lang niet overal in door vertaald (niet zo raar gezien de situatie waarin Hema zich momenteel bevindt) maar het tonen van een stoma-model is een aansprekend gebaar dat laat zien dat de Hema na al die jaren nog steeds heel goed aanvoelt wat er leeft in de samenleving.

Lees ook:

Model met stoma in reclame Hema houdt gemoederen bezig

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in