Overslaan en naar de inhoud gaan

Milka’s ‘The Unsung Hero’ bezingt het kerstgevoel met finesse

‘The Unsung Hero’ doet de stoerste hooligan een traantje wegpinken.

Met de naderende kerstdagen komt natuurlijk ook de geest van naastenliefde mee. Kerst is een moment, zeker met het oog op Milka’s recente kerstcampagne, om aandacht te geven aan al die mens(ch)en die in stilte goede werken verrichten. Want het kan zomaar uw dove, wat oudere buurman zijn, die zonder dat u het weet zijn al tijd besteedt aan het decoreren van het naburig schooltheatertje waar uw dochtertje oefent voor de kerstvoorstelling.

related partner content for mobile comes here

Een stille held, die het verdient bezongen en gezien te worden. Dat is precies wat Milka doet met ‘The Unsung Hero’. De commercial is geproduceerd door het Nederlandse Cake Film and Photography.

Geen lila-koe, wel Zwitserse Alpen

Milka blijft Milka, dus de Zwitserse Alpen is de gekozen omgeving. De lila-witte koe blijft overigens achterwege. Buiten heerst de donkere witte winter, binnen vullen warme, vurige kleuren het beeld. In een klein theatertje in een Alpendorpje oefenen kinderen voor het kerstoptreden. Het kinderkoortje zingt een goedgekozen trage versie van ‘You Got the Love’ (origineel hier). Gesproken wordt er niet, het nummer draagt het verhaal tot aan de finale toe.

Compositie van het gevoel

Gedurende de oefensessies ziet het meisje hoe hard schoolconciërge werkt het zaaltje te decoreren met kerstversieringen; ze bemerkt eveneens dat hij doof is. Ze besluit hem voorafgaand aan de finale uitvoering te verrassen met een stukje chocolade op zijn theaterstoel. Tijdens het evenement voert ze haar solo speciaal voor hem in gebarentaal op, zodat ook hij kan genieten van het kerstlied.  

Prachtig hoe de finale van de uitvoering zelf samenvalt met het finale-moment van het leidende muziekstuk. ‘The Unsung Hero’ heeft een buitengewoon hoog emo-gehalte, maar een die in staat is de stoerste hooligan tot tranen toe te bewegen. De bij vlagen perfecte mix tussen storytelling, muziek, kleuren en sfeerbeelden raakt heel precies de snaren van het gevoel.

Samenwerking met Europese Doven Associatie

Milka en Weiden+Kennedy Amsterdam werkten samen met de Europese Doven Associatie aan de totstandkoming van deze campagne, waarbij de EDA consulteerde op het creatieve en productionele traject. Om ervoor zorg te dragen dat de muziek ook voor de dovengemeenschap toegankelijk is, werd de muziek uitgevoerd in de Internationale gebarentaal. Deze interpretatie kan gevolgd worden in het toegevoegde kader bij de film of zelfs als zelfstandige versie. De pan-Europese campagne is nu live.

Credits:

MILKA

Global Director Milka: Godert Van den Heuvel

Associate Marketing Director: Ciara O’Connor 

Milka Equity Manager: Agnes Posa-Somos

WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM

Executive Creative Director: Eric Quennoy, Mark Bernath

Creative Director: Hannah Smit, Edouard Olhagaray

Art Director: Teresa Montenegro

Copywriter: Christopher Cryer

Head of Broadcast Production: Joe Togneri

Broadcast Producer: Elissa Singstock 

Group Account Director: Eleanor Thodey

Account Director: Hannah Heider 

Account Manager: Kristina Jorgensen

Head of Planning: Martin Weigel

Planning Director: Nusara Chinnaphasaen

Planner: Alex Jeanneau 

Head of Comms & Digital Strategy: Danielle Pak

Comms Planning Director: Wes Young

Digital Strategist: Kieran Kenlock 

Art Producer: Stacey Prudden

Head of Design: Joe Burrin 

Studio Director: Lizzie Murray

Lead Designer: Malia Killings

Project Manager: Gabriela Cimenti Moreira 

Business Affairs: Fiona Fan 

FILM PRODUCTION

Production company: CAKE Film and Photography

Director: Dr. Bowman- Herman Van Den Bosch, Laurens Jans

Director of Photography: Herman Van Den Bosch

Producer: Annemien Lijfering

Executive Producer: Clarisse Venekamp

Editing Company:: Final Cut London

Editor: Ed Cheesman

Audio Post: Wave Sound Studios Amsterdam

Sound Designer/Mixer: Randall MacDonald

Music: MassiveMusic

Artist / Title You Got the Love (publishing licensed, master by Massive) 

 

Post Production: : MPC Amsterdam

Flame: Ricky Weissman

Colorist: Jean Clement, Matthieu Toullet

Producer: Gwenn Hardouin

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Dick van der Lecq

Niemand vergeten bij de credits?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in