Overslaan en naar de inhoud gaan

KNGF-campagne pleit voor een permanent vuurwerkverbod

Een indringende video laat zien hoe niet alleen mensen maar ook hulphonden last kunnen ondervinden van vuurwerk.
KNGF
© Bron: KNGF
KNGF
© Bron: KNGF

KNGF Geleidehonden vraagt met een nieuwe video aandacht voor de impact van vuurwerk op mensen met een beperking of trauma én hun hulphond. In de tv-commercial, hieronder zichtbaar, is te zien hoe een ex-militair in een winkelstraat schrikt van knalvuurwerk en zich weer in een oorlogsgebied waant. Haar hulphond, opgevoed om het baasje op zulke momenten weer rustig te krijgen, schrikt zelf ook van het vuurwerk en kan zijn taak daarom niet goed uitoefenen.

related partner content for mobile comes here

De video roept aan het einde op om de petitie voor een permanent vuurwerkverbod te ondertekenen. Deze jaarwisseling geldt er een vuurwerkverbod om de zorg te ontlasten vanwege de drukte in de ziekenhuizen door coronapatiënten. KNGF pleit voor een permanent vuurwerkverbod, net zoals verzekeraar Achmea onlangs een commercial lanceerde om aandacht te vragen voor de schade en slachtoffers die vuurwerk veroorzaakt. 

Vierde video in de reeks

KNGF - een non-profitorganisatie - heeft de video laten ontwikkelen door animatiestudio Colorbleed. HAEVN heeft de muziek gecomponeerd. Selmore Creative Agency verzorgt de campagne. 

Het is de vierde video volgens de strategie van het eerder aangekondigde merkthema 'KNGF opent werelden'. De derde video werd genomineerd voor een Gouden Loekie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in