Overslaan en naar de inhoud gaan

Hersenstichting stunt met prikkelarme commercial

Hiermee laat de Hersenstichting een tegengeluid horen richting de schreeuwende reclameboodschappen die ons brein overprikkelen.
Prikkelarm
Prikkelarm

Acht op de tien Nederlanders met een hersenaandoening ervaart onbegrip als gevolg van hun aandoening. Dit blijkt uit onderzoek van de Hersenstichting. De resultaten laten zien dat men vooral onbegrip ervaart van vrienden en familie.

related partner content for mobile comes here

Veel mensen met een hersenaandoening zijn regelmatig overprikkeld, vermoeid of hebben problemen met geheugen en concentratie. Alledaagse activiteiten zoals boodschappen doen, werken of een uitstapje maken, zijn daardoor extra uitdagend. 'Met onze campagne ‘Samen voor Begrip’ vragen we juist op de Dag van de Overprikkeling een beetje meer begrip hiervoor,' aldus David Verschoor, directeur Hersenstichting.

Prikkelvriendelijk

Als onderdeel van de campagne lanceert de Hersenstichting op 23 juni - Dag van de Overprikkeling - een prikkelarme radio/tv commercial om op een prikkelvriendelijke manier extra aandacht en begrip te vragen bij het grote publiek. Hiermee laat de Hersenstichting een tegengeluid horen tegen het huidige reclamelandschap waar muziek, flitsende beelden en harde geluiden de boventoon voeren. 'Door op een opvallende manier rust in het reclameblok te brengen, hopen we dat mensen zich bewust worden van de hoeveelheid prikkels die als normaal worden ervaren. Om iedereen te laten beseffen hoe heftig het is voor veel mensen met een hersenaandoening als al deze prikkels bikkelhard binnenkomen. Want een beetje begrip doet wonderen', aldus Saskia Enneking, campagnestrateeg bij de Hersenstichting.

De prikkelarme commercial is ontwikkeld door Dear Amsterdam met hulp van ervaringsdeskundigen. Mensen met een hersenaandoening ervaren overprikkeling individueel anders; de een visueel, de ander auditief. Daarom is gekozen voor een uitgeklede commercial waarbij alle mogelijke prikkels zoals muziek, drukke beelden en voice-over zijn weggelaten.

Zie hieronder de prikkelarme tv-commercial.

Beluister hier de prikkelarme radio-commercial. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in