Overslaan en naar de inhoud gaan

Edelman, IPG en WPP omarmen Publicis-initiatief om werknemers met kanker te steunen

De bureaus maken onderdeel uit van een veel grotere groep bedrijven die met Publicis optrekt om de werkvloer te veranderen.
Zieke werknemer
© Afbeelding: Shutterstock
Zieke werknemer
© Afbeelding: Shutterstock

Het initiatief van Publicis om werknemers met kanker - thuis en op de werkvloer - beter te ondersteunen tijdens hun ziekte en herstelperiode wordt omarmd door concurrerende bureaus. Waar Omnicom bij de aankondiging in januari al als supporter genoemd werd, scharen nu ook Edelman, IPG en WPP zich achter het initiatief. Het 'Working with Cancer'-initiatief schrijft ook een pitch uit voor de hele industrie om het stigma van kanker op de werkvloer te beeïndigen. 

related partner content for mobile comes here

Het initiatief is verzekerd van een budget ter waarde van honderd miljoen dollar voor een multimediale campagne. Dat budget bestaat uit mediawaarde die gedoneerd is door partners. Zo heeft Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) in januari al één miljard campagne-impressies toegezegd. 

Het Working with Cancer-initiatief heeft de afgelopen maanden veel nieuwe partners aangetrokken. Waar het er bij de lancering in januari meer dan dertig waren, zijn het er nu ruim zeshonderd. Daar horen naast de genoemde bureaus ook veel merken bij. De ruim zeshonderd bedrijven hebben samen meer dan twintig miljoen werknemers. 

Cannes

De briefing voor de pitch wordt op 22 juni gegeven in Cannes, waar het jaarlijkse festival voor de creatieve sector plaatsvindt. Geïnteresseerden krijgen de vraag voorgelegd om tussen 10 juli en 15 september een wereldwijde, multimediacampagne te bedenken die het stigma en de onzekerheid over kanker op het werk tegen moeten gaan. Een flinke uitdaging, erkennen de initiatiefnemers. Maar wel een die nodig is om bijna de helft van de mensen met kanker te maken krijgt. Zelf, of via een familielid, vriend of collega. Een jury onder leiding van het Cannes Lions-festival beoordeelt de inzendingen in oktober en maakt de winnaar eind oktober bekend. 

Lees alles over Cannes Lions 2023 in ons liveblog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in