Overslaan en naar de inhoud gaan

Groeiende zorg over zorgcapaciteit. Wie zorgt er straks voor mij?

Werkgeversorganisaties zetten in op zorgstudiekeuze tieners met de uitdagende campagne: ‘KOM ZORGEN DAN’.
Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder

Personeelstekorten domineren de krantenkoppen. Zo ook de tekorten in de zorg, met een personeelstekort dat groeit naar de 50.000. Een maatschappelijk probleem dat iedereen voelt, want: wie zorgt er straks voor mij? Een toekomstperspectief is noodzakelijk. RegioPlus, het samenwerkingsverband van werkgeversorganisaties in Zorg en Welzijn, gaat tieners daarom motiveren voor een zorgstudie te kiezen. Maar hoe bereiken we Generatie Z?

Met impact maken, trek je tieners niet over de streep
De pandemie is de meest ingrijpende gebeurtenis in het leven van de tiener. De zorg heeft daarmee z’n belang bewezen. En het is een generatie die maatschappelijke impact maken belangrijk vindt. Zorg en welzijn lijkt dus een interessante studiekeuze. Maar gedrag laat zich moeilijk sturen. Bij een studiekeuze speelt naast wat we willen, ook wat we kennen en denken te kunnen een belangrijke rol. We willen wel, we doen het niet. Onder druk van keuzestress, kiezen we voor het vertrouwde. Bijvoorbeeld een studie die vrienden gaan doen, ouders hebben gedaan of een studie waar een eerdere (profiel)keuze je naar toe leidt. Willen we meer tieners verleiden voor een baan in de zorg, dan moet een zorgstudie vertrouwd gaan voelen.

Social media posts

Jouw talent matchen met een zorgstudie
Met dit idee creëerde Mensch Creative Agency de campagne ‘KOM ZORGEN DAN’. In de campagne bouwen we aan het vertrouwen dat een studie in de zorg een succes kan zijn. Door alledaagse talenten van jongeren te koppelen aan een zorgsituatie waarin hun talent juist het verschil maakt. Met een uitdagende tone of voice worden scholieren uitgedaagd zorgstudies in overweging te nemen. De zorg heeft namelijk studies voor elk talent. Dus waarom nog langer twijfelen? Kom zorgen dan!

Dat de regel lekker bekt, vindt ook de minister voor Langdurige Zorg en Sport, zie hier haar aanmoediging via Twitter.

Tweet @ministerLZS

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in