Overslaan en naar de inhoud gaan

Go go Chanel: kindertekeningen schot in de roos

De tekeningen zijn gemaakt door kinderen van de medewerkers die wel eens met papa of mama mee naar kantoor gaan.
Chanel
Chanel

De moederdagcampagne van Chanel, gebaseerd op kindertekeningen van de meest iconische producten, bleek een schot in de roos. De foto's van de posters werden massaal gedeeld op social media en zorgen voor lovende reacties. 

related partner content for mobile comes here

Omdat Chanel normaal gesproken het tegenovergestelde doet, met strakke en gelikte foto's, is de campagne op het eerste oog vrij onconventioneel voor de toch wel conservatieve Fransen. Maar op social media lopen veel mensen warm voor de schattige kindertekeningen. Zo twittert iemand: 'Zo simpel, maar zo goed bedacht.' Een ander: 'Die reclameposters van Chanel zijn echt cute.'

Chanel
Op het Instagramaccount van Chanel zijn nog meer tekeningen te vinden. Chanel

De Chanel buitenreclamecampagne is in house gemaakt, laat buitenreclamereus JCDecaux weten. De tekeningen zijn gemaakt door kinderen van de medewerkers die wel eens met papa of mama mee naar kantoor gaan. 

Chanels digitaal creatief directeur, Vincent Fichard, bedacht de campagne. Om kinderen op de kantoorvloer bezig te houden, mogen ze kleuren. Fichard opperde dat de creaties van de kleine illustrators misschien best te gebruiken waren voor de nieuwe moederdagcampagne. En zo geschiedde.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in