Overslaan en naar de inhoud gaan

De Volksbank stimuleert vrijwilligerswerk met NLvoorelkaar

Een nieuwe campagne heeft als doel om meer Nederlanders te werven voor vrijwilligerswerk. Want dat kan heel leuk zijn, zo is de boodschap.
De Volksbank campagne
© Bron: de Volksbank
De Volksbank campagne
© Bron: de Volksbank

De Volksbank voert een nieuwe campagne om meer Nederlanders te enthousiasmeren voor vrijwilligerswerk. Het moederbedrijf van de banken ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS werkt hiervoor samen met vrijwilligersplatform NLvoorelkaar, dat nog zo'n twaalfduizend hulpvragen open heeft staan op zijn website. 

related partner content for mobile comes here

De campagne is ontwikkeld door Selmore Creative Agency in samenwerking met Born05, dat de webapplicatie maakte. Via deze applicatie ziet de gebruiker welke hulpvragen er in zijn of haar buurt open staan en wat hij/zij kan betekenen voor een ander. Selmore heeft ook een ondersteunde contentcampagne ontwikkeld die laat zien hoe medewerkers van de Volksbank vrijwilligerswerk invullen. 

De Volksbank promoot vrijwilligerswerk

De 3500 medewerkers van de Volksbank worden volgens het bedrijf aangemoedigd om onder werktijd aan vrijwilligerswerk te doen. De bankorganisatie werkt sinds begin 2021 samen met NLvoorelkaar. 

De nieuwe campagne moet een feel good-gevoel opleveren, zegt Jakko Achterberg, creatief partner van Selmore. 'Vrijwilligerswerk klinkt best zwaar. Wij willen laten zien hoeveel lol een uurtje kan opleveren. Zonder dat het te klef wordt. Samen met regisseur Ismaël ten Heuvel hebben we veel tijd gestopt in de karakters en het spel.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in