Overslaan en naar de inhoud gaan

De Unox-muts bestaat 25 jaar, Unox deelt eremutsen uit

De bekende oranje Unox-muts werd 25 jaar geleden geïntroduceerd tijdens de laatste Elfstedentocht en wordt 'herdacht' in een advertentie.
Elfstedentocht Dokkum
Het keerpunt in Dokkum tijdens de Elfstedentocht van 1997
Elfstedentocht Dokkum
Het keerpunt in Dokkum tijdens de Elfstedentocht van 1997

Unox herdenkt vandaag in een dagbladadvertentie zijn eigen vondst: de Unox-muts. In een een longcopy-uiting met als titel ‘Een mooiere start kun je als muts niet wensen’ worden herinneringen opgehaald aan de door Henk Angenent gewonnen Elfstedentocht van 1997. Aan de finish kleurden vele hoofden toen voor het eerst oranje. De afgelopen 25 jaar deelde Unox honderdduizenden mutsen uit en werd daarmee zelfbenoemd hoofdsponsor van winterliefhebbers. De advertentie werd bedacht door Being There.

related partner content for mobile comes here

Unox wil dit jaar 25 oranje ere-mutsen (‘met eigen naam en een goudkleurige pompon’) uitreiken aan mensen, die zich actief inzetten voor het behoud van de winterse saamhorigheid. ‘Die willen we graag in het zonnetje zetten, zegt ‘marketing manager Liane Lens van Unox. ‘Want aan zulke helden is meer behoefte dan ooit.’

 

advertentie en muts unox

Ook tijdens de traditionele nieuwjaarsduik speelt de muts (en erwtensoep) van Unox vaak een grote rol. Er kon dit jaar wederom geen groot evenement in Scheveningen plaatsvinden. Daarom verspreidde Unox voor het tweede jaar op rij blikken met zeewater zodat mensen konden meedoen aan een ‘thuisduik’.

Zie hier de compilatie die het merk maakte van de alternatieve duik:

 

 

De nieuwsjaarsduik uit blik 2022

Ook het goede doel had baat bij de actie: Unox schonk voor elk thuisduik-pakket een blik soep aan de Voedselbank, 25 duizend stuks in totaal.

Credits

Klant: Unox 
Concept en campagne: Being There
PR: Banka Media 
Organisatie duik: Stichting Nieuwjaarsduiken
Productie: Zaanlandia Blikverpakkingen
Video content productie: FFWD Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in