Overslaan en naar de inhoud gaan

Bob-campagne: ‘Ben je Bob, zeg het hardop’

De beroemde campagne richt zich dit keer op mensen die alleen in de auto stappen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat komt vlak voor de feestdagen met een campagne gericht op alleenrijders. De commercial spreekt deze groep aan met de boodschap: ‘Ben je Bob, zeg het hardop.’ 

related partner content for mobile comes here

De Bob-campagne bestaat nu 17 jaar, met als resultaat dat mensen zich realiseren dat er een Bob moet zijn na een avondje stappen met vrienden. Toch is het percentage overtreders de laatste jaren iets gestegen. Dat zijn vaak automobilisten die alleen naar huis rijden na een werkborrel of een drankje thuis. De campagne richt zich op deze groep.

In de commercials maakt de Bob zich aan het begin van de avond kenbaar. Het blijkt dat als mensen iets hardop uitspreken, ze meer geneigd om zich eraan te houden. De boodschap luidt dan ook: 'Ben je Bob, zeg het hardop.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, internet en social media. En deze week verschijnen nieuwe borden langs de weg. 

Bob-campagne

Credits

Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Willem Droog, Stefan Apswoude en Joeri Jansen
Account: Marleen Delisse en Hans Bauman
Strategie: Christine Swankhuisen (Tabula rasa) en Floor Busch
Regie: Rogier van de Ploeg (CZAR)
Camera: Stephan Polman

Edit: Martin Heijgelaar
Post productie: Captcha
Geluid: SoundCircus

Muziek: Nando Eweg (Sounds Like Film)

Illustratie: Artbox
Productie bureau: Marcel Ossendrijver
Verantwoordelijk bij Rijksoverheid / Ministerie van IenW:  
Michiel Dammen en Marije Slagboom

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in