Overslaan en naar de inhoud gaan

Belgische kroegen lanceren Helpy Hour: 1 biertje voor de prijs van 2

Slim initiatief moet kroegeigenaren helpen het hoofd boven water te houden.
Helpy Hour
Helpy Hour

Het Brusselse reclamebureau Happiness heeft samen met de federatie van Belgische cafés de campagne 'Helpy Hour' opgetuigd om kroegeigenaren te helpen met het herstel na de lockdown.

related partner content for mobile comes here

Nu bars en restaurants in België - waar de biercultuur op het immateriële culturele erfgoed van de mensheid van UNESCO staat - weer heropenen, worden Belgische bierliefhebbers aangespoord om deel te nemen aan Helpy Hour. Je koopt twee drankjes en krijgt er maar één. Op die manier kunnen Belgen hun favoriete café ondersteunen.

Volgens de federatie overleeft de helft van de 12.000 cafés in België de coronacrisis misschien niet.  Diane Delen, de president van de federatie van Belgische cafés - kortweg de FedCaf - hoopt dat het initiatief ervoor zorgt dat Belgische kroegeigenaren het hoofd boven water kunnen houden. 'Ik denk niet dat de Belgen blij zullen zijn om hun geliefde cafés te zien verdwijnen. Het is een tijdelijke maatregel die een lawine van faillissementen helpt voorkomen. En als alles weer normaal is, zullen klanten opgelucht zijn als de happy hours kunnen terugkeren.' 

Voor het initiatief is een speciale website gelanceerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in