Overslaan en naar de inhoud gaan

ASN Bank roept de Nederlander op zelf de waterkwaliteit te testen

Selmore ontwikkelde voor de bank de activatiecampagne ‘Vang de Watermonsters’.
Watermonsters
Watermonsters

ASN bank doet een oproep aan alle Nederlanders om zelf de waterkwaliteit in de buurt te testen en de biodiversiteit in kaart te brengen. Het onderzoek spitst zich toe op de kleine wateren in de eigen omgeving die normaal gesproken ontbreken in de grote landelijke rapporten. ASN Bank werkt hierbij samen met de stichting Natuur & Milieu.

Selmore ontwikkelde hiervoor de activatiecampagne ‘Vang de Watermonsters’. De campagne is gebouwd rond een gratis meetkit. Hierin vind je een beschrijving hoe je relatief eenvoudig de waterkwaliteit kunt testen. De campagnepagina is hier te vinden.

related partner content for mobile comes here

Alarmerend rapport

Met het bijgesloten reageerbuisje kun je een watermonster nemen zodat je met de lakmoes strips de hoeveelheid nitriet, nitraat en de zuurgraad kunt testen. Ook meet je hoe troebel het water is en onderzoek je hoe het is gesteld met de lokale flora.

In de meetkit zit ook een boekje: ‘Gup en de Watermonsters’. De fabelvertelling neemt je mee langs de belangrijkste oorzaken van watervervuiling. Zo maak je kennis met onder meer Drekkula 
(die symbool staat voor troebelheid veroorzaakt nitraat en fosfaat) en de Drolletrol (die symbool staat voor riooloverstort).

Diederick Hillenius van Selmore: 'De Watermonster Meetkit was een eigen initiatief van Selmore dat concreet handelingsperspectief biedt. Dit als vervolg op een dit voorjaar verschenen alarmerend rapport van Natuur & Milieu en ASN Bank over de kwaliteit van het oppervlaktewater in Nederland.'

Renée Ras, marketeer bij ASN Bank: 'Naast onze financiële inspanningen voor een duurzame wereld, spelen we in onze campagnes duurzame thema’s op. De campagne van dit jaar is gericht op "de nieuwe, schonere wereld". Het testen van de waterkwaliteit met de Watermonster Meetkit geeft een concreet vervolg aan het PVC-Paardje en brengt het thema letterlijk dicht bij huis.'

Met een social en een pr-campagne vraagt de bank de bevolking mee te doen. De ingezonden resultaten worden ondersteund door professioneel onderzoek van Natuur & Milieu naar de lokale waterkwaliteit.

Watermonsters2
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in