Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-bureau Coopr is opgegaan in Brand Potential Benelux

Samenvoeging leidt tot bureau met aanbod in merkonderzoek, -strategie, design en PR – onder het motto 'influence by design'.
Het management, v..l.n.r. Jos Govaart , Ali Marmaduke, Judith Vermulst, Guillaume Furminger en Laila de Vries.
Het management, v..l.n.r. Jos Govaart , Ali Marmaduke, Judith Vermulst, Guillaume Furminger en Laila de Vries.
Het management, v..l.n.r. Jos Govaart , Ali Marmaduke, Judith Vermulst, Guillaume Furminger en Laila de Vries.
Het management, v..l.n.r. Jos Govaart , Ali Marmaduke, Judith Vermulst, Guillaume Furminger en Laila de Vries.

De verlate overgang naar Brand Potential Benelux kwam mede doordat er meer tijd nodig was om de juiste balans te vinden tussen strategie, creativiteit en PR, zegt managing director Jos Govaart. Hij is blij dat het bureau nu definitief een nieuwe fase ingaat.

Govaart: ‘De afgelopen maanden hebben we de tijd genomen om te zorgen voor een sterke integratie van Coopr en het bestaande Brand Potential. We wilden dat zorgvuldig doen, met veel aandacht voor de mensen die er werken, maar natuurlijk ook met oog voor de behoeften in de markt.’

Voor de nieuwe strategie introduceerde het bureau het concept influence by design. Dit geeft uitdrukking aan de visie dat merkinvloed bewust wordt ontworpen – met strategische intentie – en tot uiting komt in ‘design dat raakt’ en ‘PR-campagnes en -activaties die versterken’. Onderzoek vormt de basis van het werk van Brand Potential Benelux.

Het bureau werkt vanuit vestigingen in Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen, telt 36 medewerkers en maakt deel uit van moederbedrijf Brand Potential Group, dat opereert vanuit Londen en onderdeel is van het Candid-platform.

Het Leadership Team bestaat uit Jos Govaart (managing director), Guillaume Furminger (executive creative director), Laila de Vries (client service director), Judith Vermulst (PR-director) en Ali Marmaduke (strategy director).

Marmaduke sloot zich in september 2024 aan bij Brand Potential. Hij heeft vijftien jaar ervaring in strategische merkpositionering en -ontwikkeling bij internationale bureaus als Bulletproof, DesignBridge en Hill & Knowlton.

Brand Potential Benelux werkt voor opdrachtgevers als Albert Heijn, Etos, Bidfood, Coca-Cola, Esri, Eurostar, Pathé, LinkedIn, Look-O-Look, Klene, Pickwick, Lenovo en Volvo Cars.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in