Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw bureau Friends & Foes wint Europese Kanzi-pitch

Rogier Heijning, Gijs de Beus en Pascalle van der Kroef beginnen creative brand agency Friends & Foes
Friends & Foes
Friends & Foes

Friends & Foes heeft zijn eerste pitch gewonnen: het Europese account van appelmerk Kanzi. Kanzi is de derde klant nu van Friends & Foes. Het nieuwe bureau is opgericht door creatief Rogier Heijning, strateeg Gijs de Beus en client service director Pascalle van der Kroef, alledrie afkomstig van Lemon Scented Tea. Sinds begin dit jaar zijn ze vanuit het gerenoveerde, historische Prinsengrachtziekenhuis dit nieuwe avontuur begonnen.

related partner content for mobile comes here

Duidelijke taakverdeling

‘We werken al jaren samen, we kennen elkaars kwaliteiten en daardoor voelt deze start heel vertrouwd’, zegt Van der Kroef. ‘Met dezelfde geloofsovertuiging, jarenlange ervaring en een duidelijke taakverdeling willen we grote en minder grote merken helpen ‘Hero Brands’ te worden.’ Over de reden waarom dit niet meer bij Lemon Scented Tea kon, laten de partners liever niks los. De wens om zelf te ondernemen speelde in ieder geval mee bij De Beus en Van der Kroef.

Held in merkstrategie en storytelling

Friends & Foes richt op merkstrategie en storytelling. De naam is gebaseerd op het feit dat ieder verhaal een held, een doel en een vijand heeft die overwonnen moet worden. Heijning: ‘Helden heb je in soorten en maten, net als merken. Wij werken vanuit de identiteit van het merk. Als het duidelijk is wie je bent, waar je voor vecht, maar vooral ook waartegen je vecht, dan heb je verhaal én de kern van je merk te pakken.’ Heijning stelt verder dat alles wat je als merk vervolgens doet, uit je eigen identiteit moet voortkomen om zo onderscheidend en uniek te zijn.

Jan Willem Verloop van GKE Fruit, het bedrijf achter Kanzi, zegt over de keuze voor het bureau: ‘Friends & Foes heeft met hun aanpak overtuigend de pitch gewonnen. Samen met hen hebben we weer haarscherp waar het merk voor staat, over alle landen heen.’

Over de oprichters:

Heijning begon zijn carriere bij FHV BBDO om daarna veertien jaar als creative director en lid van het MT bij Lemon Scented Tea te werken, waar hij ook partner was. Daarnaast is hij mede-oprichter van verschillende bedrijven met een sustainable DNA, zoals Plastic Whale en Wasteboards. De Beus werkte aan klantzijde bij IBM, als brand strategy consultant bij VODW en innate motion en aan bureauzijde bij FHV BBDO en Havas Media. De laatste jaren was hij Head of Strategy bij Lemon Scented Tea en lid van het MT. Van der Kroef werkte onder andere voor Proximity Amsterdam/FHV Group, Ogilvy, Woedend! waar ze eindverantwoordelijk was diverse campagnes, nationale- en internationaal. De afgelopen jaren was ze Head of Account bij Lemon Scented Tea en lid van het MT.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in