Overslaan en naar de inhoud gaan

Herc treedt toe tot Ace

De Ace-groep wil zich met Herc binnen de gelederen toeleggen op het domein van advertising & brand culture.
Herc treedt toe tot Ace
Herc treedt toe tot Ace
Herc treedt toe tot Ace
Herc treedt toe tot Ace

Herc treedt toe tot Ace, de groep waartoe Born05, Blauw Gras, Glasnost en Fitzgerald ook behoren. Met de overname van Herc wil Ace zich nu ook toeleggen op het domein van advertising & brand culture. Ace, met hubs in Amsterdam en Utrecht, telt nu meer dan 180 medewerkers.

related partner content for mobile comes here

Rogier IJzermans, ceo van Ace, zegt dat hij Herc altijd al beschouwde als één van de parels binnen de Nederlandse advertising branche. ‘De oprichters Emilio de Haan en Rogier de Bruin hebben een geweldig bureau neergezet, met dito reputatie, door altijd zeer kwalitatief en vooruitstrevend werk te maken. Waarbij ze merken bouwen en richting geven vanuit de cultuur en de lifestyle van de doelgroep waar het merk relevant wil zijn, daar geloven wij in.’

'We willen opschalen'

De Bruin, co-founder van Herc geeft aan dat een breder publiek klaar is voor de Herc-benadering: ‘Toen we Herc begonnen wilden we in eerste instantie zo zuiver mogelijk onze visie op merken en communicatie toepassen. Dat lukte veel sneller dan we durfden te dromen, voor merken als: G-Star, YoungCapital en Tony’s Chocolonely. Een nieuwe generatie marketeers en consumenten komt aan het stuur te zitten. Dat betekent dat wij willen opschalen. Om onze visie verder uit te bouwen en om te blijven innoveren.’

'Kloof kleiner maken'

De Haan, co-founder van Herc voegt daaraan toe: ‘Groeien kun je zelf stapje voor stapje doen, of je wordt onderdeel van een grotere beweging waarin je gelooft. Die beweging hebben we gevonden, in Ace. Een partner die ons alle ruimte geeft om door te bouwen en zowel inhoudelijk als cultureel complementair is aan ons bureau. Onze droom is dat we met Herc en Ace samen de kloof tussen de corporate wereld van merken en de moderne samenleving kleiner maken. We willen ons vak weer sexy maken, inclusiever, moderner en vol bravoure.’

Gedeeld ondernemerschap

Ace geeft aan alle alle aandelen van Herc over te nemen, waarbij de twee oprichters zich terug inkopen binnen de groep. IJzermans: ‘Dit unieke model is ontwikkeld vanuit de visie om creatief ondernemerschap te voeden, in plaats van af te kopen. We geloven niet in earn-outs en lock-ups. We willen juist samen doorgroeien, van elkaar leren. En dan is het prikkelen en behouden van ondernemerschap binnen onze groep cruciaal.’ 

Lees ook:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in