Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei WPP overtreft niveau van vóór covid

Klanten in alle regio’s investeren fors in digitale media en e-commerce.
Mark Read
WPP-chairman Mark Read
Mark Read
WPP-chairman Mark Read

Met een inkomensgroei van bijna 10 procent heeft GroupM een zeer derde kwartaal gedraaid. Het (bureau-)inkomen kwam daarmee uit op omgerekend ruim 3 miljard euro. WPP – de grootste communicatieholding van de ‘big six’ – overtreft met deze cijfers zelfs het niveau van 2019, ofwel pre-covid. De organische groei ten opzichte van dezelfde periode in 2019 was 6,9 procent.

Met de groeicijfers is WPP na Publicis Groupe de tweede communicatieholding die beter presteert dan verwacht. Die tendens van sneller herstel dan beraamd was er overigens al in het tweede kwartaal.

related partner content for mobile comes here

Klanten investeren in marketing

Mark Read, chief executive officer van WPP, spreekt van ‘zeer sterke prestaties’. ‘ gaan veel verder dan een cyclisch herstel. Klanten in alle sectoren en regio's doen aanzienlijke investeringen in marketing, met name in digitale media en e-commercediensten. We zitten nu boven het niveau van 2019 in al onze bedrijfsonderdelen en met de stappen die we de afgelopen drie jaar hebben ondernomen, zijn we nog beter gepositioneerd voor groei.’

WPP’s belangrijkste markten het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten zagen respectievelijk groei van 12,4 procent en 16,9 procent. In Duitsland was de groei zelfs 35 procent en in China 18 procent.

In het derde kwartaal werden grote accounts gewonnen van onder meer Beiersdorf, L’Oréal, Sainsbury’s en TD Bank. De samenwerking met Unilever werd verlengd, ook in Nederland.

GroupM de motor, Ogilvy en Wunderman Thompson presteren minder

Binnen de holding presteert GroupM het sterkst met een 37 procent groei. De pr- en specialistische divisies van WPP doen het ook goed met +21,8 procent ten opzichte van 2019. De creatieve netwerken Ogilvy en Wunderman Thompson zijn nog niet op het niveau van 2019. Zo verloor Ogilvy bijvoorbeeld zijn jarenlange klant British Airways aan Uncommon.

Read: ‘Onze nieuwe strategie, die creativiteit combineert met technologie en data, via Choreograph, het wereldwijde mediaplatform van GroupM, bewijst zijn waarde voor bestaande en nieuwe klanten. Dit komt tot uiting in de voortzetting van onze langdurige samenwerking met Unilever en Bayer. Daarnaast hebben we Beiersdorf, L'Oréal, Sainsbury's en TD Bank gewonnen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in