Overslaan en naar de inhoud gaan

Bauhaus kiest N=5, De Reclamefabriek én Somention

De bouwmarktketen, marktleider in Duitsland, wil hard groeien in Nederland. Televisie wordt onderdeel van de marketingmix.
bauhaus
Bauhaus wil groeien in Nederland
bauhaus
Bauhaus wil groeien in Nederland

De van origine Duitse bouwmarktketen Bauhaus heeft in korte tijd drie nieuwe bureaus aangesteld: N=5 voor merkcommunicatie, De Reclamefabriek voor 'actiematige communicatie' (folders, POS-materiaal) en Somention voor de social media-uitingen.

related partner content for mobile comes here

Het familiebedrijf Bauhaus is sinds 2015 in Nederland actief. De keten heeft hier vier vestigingen, volgend jaar moeten dat er zes zijn. Bauhaus heeft wereldwijd zo'n 250 vestigingen in negentien landen, waarvan de helft in Duitsland.

Markus Pieters, ceo Bauhaus Nederland: 'We willen de komende jaren hard groeien in Nederland en daarom is het essentieel dat we het merk scherp positioneren en bouwen aan verdere merkherkenning bij de Nederlandse consument.'

Bauhaus was vooralsnog nauwelijks zichtbaar in het Nederlandse marketinglandschap, maar het mag duidelijk zijn dat de aanstelling van de genoemde bureaus hierin verandering moet brengen. Zij moeten wel zien op te boksen tegen aanzienlijk grotere bouwmarktketens als Praxis en Hornbach.

Twee persberichten

Opvallend genoeg ontving de redactie van Adformatie binnen een week tijd de volgende persberichten: 'Bauhaus kiest N=5' en 'Bauhaus kiest De Reclamefabriek'. De samenwerking met Somention werd een maand eerder bekendgemaakt.

Van hard feelings is overigens geen sprake. De Reclamefabriek, dat al enkele maanden voor Bauhaus actief is, bedacht zich na het persbericht van N=5 slechts dat het ook van zich moest laten horen. De bureaus benadrukken dan ook dat er vooral wordt samengewerkt. Bovendien trekken N=5 en Somention al langere tijd samen op voor het merk Stedin.

Woensdag vond er een gezamenlijke sessie tussen de drie bureaus en Ruben Korten (marketingmanager Bauhaus Nederland) plaats waarin de plannen zijn besproken. N=5 vult desgevraagd aan dat televisie ook onderdeel wordt van de marketingmix. Wanneer het eerste werk zichtbaar wordt, is niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in