Opvallende move in de wereld van communicatiedirecteuren. Debbie de Wagenaar is per 1 februari aan de slag gegaan als directeur corporate Affairs bij Monsanto, het biotechbedrijf. Ze wordt onder meer verantwoordelijk voor de reputatie van de mondiale onderneming. Over de verdere invulling van haar rol kan ze nu nog geen uitspraken doen: 'Ik ben nu nog in mijn onboardingperiode'.
Tribunaal
De Wagenaar krijgt flinke klus voor haar kiezen, want Monsanto staat onder kritiek van veel milieuorganisaties, zoals Greenpeace, onder meer vanwege de genetisch gemanipuleerde gewassen die het op de Europese markt wilde brengen. Ook produceerde het in het verleden controversiële producten zoals DDT, pcb's en Agent Orange. In Den Haag wordt dit jaar een ‘tribunaal’ opgezet om Monsanto te berechten.
Verguisd en bewonderd
De Wagenaar betwist de slechte reputatie van haar nieuwe werkgever: 'Er heeft een mooi stuk in de Elsevier gestaan, waaruit blijkt dat alles wat over Monsanto wordt gezegd niet waar is. Het is een prachtig bedrijf met veel wetenschap aan boord, heel erg global - wat ik erg leuk vind - en met een ontzettend leuke cultuur. Het is niet voor niets net door Fortune Magazine uitgeroepen tot het meest bewonderde bedrijf in de industriesector.'
De Wagenaar was hiervoor 4,5 jaar werkzaam als directeur corporate communicatie en directielid bij McDonald’s. Deze functie is nu ondergebracht bij de nieuwe directeur marketing, communicatie en consumer Insights, Erwin Dito.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!