Tour de Tietema is het YouTube-kanaal van Bas Tietema, Josse Wester en Devin van der Wiel. Eerder dit jaar brachten zij al een eigen wedstrijdshirt op de markt. Kijkers van het kanaal konden op dat shirt, naast de gewone sponsoren, al Endore zien staan. Wat blijkt: Tietema, Wester en Van der Wiel zitten zelf achter het merk.
En Door
Endore – uitgesproken op Nederlands ‘en door’ (snapt u hem al?) – heeft als doel om mensen makkelijker in beweging te krijgen. Bij Tour de Tietema geloven ze dat dat mogelijk is, met op z'n tijd een beetje humor, relativering, zelfspot en een knipoog naar de wereld van sport die erg prestatiegericht is. Het plezier en de avonturen die de jongens van het YouTube-kanaal met elkaar beleven is het uitgangspunt van Endore. ‘We laten zien dat sportief plezier en een bijzondere ervaring belangrijker zijn dan resultaat,’ aldus Wester.
De lancering van Endore betekent ook dat Tour de Tietema begin dit jaar zijn banden heeft verbroken met hun kledingsponsor. ‘Dit merk geeft ons alle creatieve vrijheid om wielerkleding met goede producteigenschappen te maken die past bij wie we zelf zijn', verklaart Tietema.
Higuita
De eerste collectie bestaat uit een serie shirts, sokken, bibs en accessoires. Voor de ontwikkeling van het merk is er samengewerkt met Higuita, een bureau uit Amsterdam, dat onder meer de website ontwierp. Wat de kleding kenmerkt zijn de aanmoedigende teksten die erop staan en ook op de website te lezen zijn. Deze zouden moeten aanmoedigen om op de fiets te springen en het allemaal niet te serieus te nemen.
Tour de Tietema
Tour de Tietema is een YouTube-kanaal dat sinds 2019 bestaat. Destijds deden zij op YouTube en sociale media verslag van de Tour de France dat jaar. Sindsdien heeft het kanaal meerdere video series gemaakt en zijn ze in 2021 Team Tietema Cylcing gestart. Het YouTube-kanaal telt 140.000 abonnees.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!