TikTok introduceert Shopping Ads, een nieuw reclameprogramma dat zich richt op webwinkels met een TikTok-account. Zij kunnen hun producten via Shopping Ads op drie manieren onder de aandacht brengen bij kijkers van video's. Het idee: door die producten te laten zien via een advertentie, kunnen kijkers klikken en producten toevoegen aan hun winkelmandje. Later kunnen ze, nog steeds in de TikTok-app, de bestelling afronden.
Medio augustus schreef Adformatie dat TikTok gebruikers meer inzicht geeft in hun aankopen. Met Shopping Ads voor webwinkels zet de socialmedia-app de volgende stap op e-commercegebied. TikTok verdient aan de advertenties; naar schatting dit jaar alleen al meer dan tien miljard euro.
Praktische gids
Webwinkels kunnen drie soorten advertenties gebruiken in TikTok. Het gaat om video shopping ads, catalog listing ads en live shopping ads. TikTok werkt voor reclamemanieren samen met onder meer Smartly.io, Productsup, Shopify en Woocommerce.
De reclamemogelijkheden zijn vanaf vandaag te testen door een selecteerde groep webwinkels. De komende tijd krijgen alle webwinkels toegang tot Shopping Ads.
Marketeers met interesse kunnen zich inlezen via een praktische gids van een paar pagina's, gedeeld door TikTok. In de gids wordt duidelijk hoe je als marketeer een trackingsysteem inricht en de feed met producten aan de back-end van de app koppelt.
Lees verder: het laatste nieuws over TikTok
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!