Overslaan en naar de inhoud gaan

Vivo start in Nederland met Omnicom PR Group als pr-bureau

Het grote smartphonemerk wil Nederland veroveren en werkt samen met Omnicom PR Group op pr-vlak.
Vivo
Een Vivo-smartphone
© Afbeelding: Vivo
Vivo
Een Vivo-smartphone
© Afbeelding: Vivo

Het Chinese smartphonemerk Vivo start vandaag officieel in Nederland en lanceert drie verschillende smartphones tussen de 219 en 1099 euro. Vivo maakte eind mei bekend deze zomer de Nederlandse markt te betreden. Destijds gaf distributeur V2Future aan de lokale marketingactiviteiten te gaan verzorgen. Nu Vivo daadwerkelijk van start gaat, blijkt het merk wel gekozen te hebben voor een apart pr-bureau. 

related partner content for mobile comes here

Omnicom PR Group is een samenwerking met Vivo aangegaan op pr-vlak. Het bureau heeft - namens Vivo - een eerste persbericht uitgestuurd over de verkoopstart en stuurt de smartphones op verzoek op naar relevante media. Zij kunnen zo onafhankelijke productreviews maken. 

OPRG en Vivo zijn verheugd om samen de Nederlandse consument bekend te maken met smartphones die al door miljoenen mensen wereldwijd met veel plezier gebruikt worden 'OPRG bouwt graag samen met Vivo aan hun missie om consumenten te laten zien wat de verschillende voordelen zijn van het bezitten en gebruiken van een Vivo-smartphone' zegt Rosalinde van de Wall, CEO bij OPRG Nederland desgevraagd tegenover Adformatie

Marketingstrategie

Vivo hoort bij de vijf grootste smartphonemerken ter wereld en is met name groot in Azië. Begin 2021 breidde Vivo uit naar een handvol Europese landen, waaronder Duitsland en Frankrijk. Nu volgt Nederland en is het merk in meer dan zestig landen actief. Wereldwijd heeft de fabrikant een marktaandeel van 8,1 procent.

Als succesvol smartphonemerk sponsort Vivo onder meer het WK Voetbal dat eind dit jaar in Qatar plaatsvindt. Adformatie publiceert binnenkort een interview met Vivo's marketingdirecteur over de Nederlandse marketingstrategie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in