Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediacollege Amsterdam en DentsuAchtung slaan de handen ineen

DentsuAchtung wil dichterbij talent komen, waar het Mediacollege onderdeel wordt van de dagelijkse praktijk.
Dentsu en Mediacollege
© Afbeelding: aangeleverd
Dentsu en Mediacollege
© Afbeelding: aangeleverd

DentsuAchtung en Mediacollege Amsterdam zijn een samenwerking aangegaan die beide partijen een voordeel moet opleveren. Zo verwacht het creatieve bureau dichterbij het jonge talent in de schoolbanken te komen en wil het Mediacollege meer onderdeel uitmaken van de dagelijkse (werk)praktijk.

related partner content for mobile comes here

'Op het vlak van nieuw goed talent is het voor elk bureau op dit moment zoeken, terwijl wij een school vol hebben. Daarom is samen optrekken op het gebied van stages, gastcolleges en schoolprojecten een logisch gevolg van de samenwerking', zegt Marilene Streefland als voorzitter het bestuur van het Mediacollege.

Wervingscampagne

Dentsu ontwikkelt allereerst een nieuwe merkstrategie en -positionering van het Mediacollege Amsterdam. Daarna volgt een vernieuwde identiteit en start er een wervingscampagne voor volgend studiejaar - dat in september aanvangt. Begin september zijn de eerste resultaten van de samenwerking dan ook zichtbaar, zegt Dentsu. 

Dentsu wil samen met studenten campagnes maken

Sven Vening, managing director van DentsuAchtung, geeft aan: 'Als school leid je vakmensen op voor de toekomst, dus wij helpen graag een handje om het Mediacollege continu te voorzien van de laatste ontwikkelingen in het vak om ook echt futureproof op te kunnen leiden. Daarnaast is er de gedachte om stages te transformeren naar een echt kickstart voor je carrière in de vorm van bijvoorbeeld een traineeship. Ook kunnen studenten op een hele andere manier nog van extra waarde zijn voor een bureau, zo gaan we in de nabije toekomst campagnes bedenken en ontwikkelen samen met studenten voor onze klanten.'

Dentsu maakte in juni bekend zijn focus te verleggen naar modern creativity en presenteerde Dentsu Creative. De bureaunaam DentsuACHTUNG verdwijnt daarom.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in